PANERAI = 8ste merk blootgesteld aan de open ruimte

Beetje dwaas zicht. Zo’n Michelinmannetje met een Panerai aan een broeksriem rond zijn arm gesjord.

Nope. De x-33 is wel aan boord van de space shuttle en het iss geweest. Maar de lcd kan niet tegen de lage en hoge temperatuur van een ruimtewandeling. Shermpje kan -20 tot +70 aan. De temp tijdens een ruimtewanderling varieert van -160 tot +120. Hoe het zit met straling geen idee. Maar het lcd schermpje geeft zo en zo de geest.

Dat zal ook op gaan voor de g-shock

*ik heb iig altijd begrepen dat voornamelijk om het schermpje ging en dat de verdere electronica tegen hogere temp verschillen kan. Al zal -160 tot +120 ook wel buiten de range vallen.

2 likes

Weet ik, maar ik vind even waarschuwen wel voldoende.

Ik mis die keer dat Invicta een pro diver de ruimte in stuurde… :stuck_out_tongue:

1 like

Wedden dat die pro diver dan ook gewoon de tijd aangeeft :wink:, maar ja om daar nu reclame voor te maken dat is dan ook weer zo wat. Zijn geen horloges van tig k :smiley:

hier draagt Oleg Novitski een Fortis Cosmonauts B42… waarschijnlijk deze dus:

3 likes

Maar is dit een gesponsorde promotie stunt of is dit eigen initiatief?

Richemont gaat dit natuurlijk gebruiken voor een nieuw verhaal. WW2 duikers van de italiaanse marine die met hun bemande torpedos het iss aanvielen.

1 like

Nee hier moet ik toch ingrijpen. Gagarin is een persoonlijke held van me, maar hij verliet zijn ruimtecapsule op 7km hoogte – dat is niet de ‘open ruimte’.

Er gaan trouwens een paar originele Shturmanskie’s rond hier op het forum. :smiley:

1 like

afbeelding

2 likes

The Russian Strela "Arrow"cal3017 chronograph was worn underneath the Berkut space suit…
De Strela chronograaf werd onder het Berkut ruimtepak gedragen en dus NIET direct blootgesteld aan de open ruimte. We zien deze aan de pols van Leonov & Belyayev tijdens de reddingsactie twee nachten na hun landing in het beboste gebied ten westen van Solikamsk !
The wrist watch worn by ISS Expedition 65 cosmonaut Oleg Novitsky was a large black dial Konstantin Chaykin chronograaf ! :face_with_monocle:

Toch wel leuk, een ETA 6497-1 de ruimte in.

Jammer voor Felix Baumgarter dat het randje van de ruimte niet meetelt anders had Zenith ook in dit rijtje kunnen staan. Voor wat betreft het Buzz Lightyear-pak doet Felix wel leuk mee! Wel het eerste horloge dat onbeschermd door de geluidsbarrière heen is gegaan en is daarmee het allersnelste horloge :rocket:

1 like

Zijn dat allemaal raketgeleerden?

1 like

Nu zie ik het ook inderdaad! :crazy_face:

Sommige van mijn collega’s denken ongewijfeld dat ze het intellect van een raketgeleerde hebben- of zelfs overstijgen, maar ik heb een vrij normale baan. We werken wel voor Formule 1, dat komt het dichtste bij raketten in de buurt van ons werk :smile:

1 like

14 October 2012 Felix Baumgartner jumped from an altitude of 39,0 Km
24 October 2014 Alan Robert Eustace jumped from an altitude of 41,4 Km
Stratosphere jumps…

1 like

Rocket scientists built the engines
Spaceflight engineers built the systems
Astronauts, Cosmonauts & Taikonauts used to be military pilots, but nowadays more scientists get involved… and a few billionaires flying as " Spaceflight participant " (Space Tourist) onboard the Soyuz flights to the ISS, wearing the most expensive wrist watches (AP en RM) !

1 like

Deze?

2 likes

Bijna :joy: ik werk voor PUMA’s F1/ autosport merchandise tak.

1 like

250ste ruimtewandeling buiten het ISS - International Space Station
NIET langer de Omega Speedmaster, sinds 18 April en op 28 April droeg Russisch cosmonaut Oleg Artemyev maar liefst 3 polshorloges over zijn Orlan MKS ruimtepak… een record !
Misschien opnieuw een PANERAI of Russian-made watches ?
Zie hoe de cosmonaut tijdens EVA-preparation een Speedmster droeg over zijn bovenarm spieren !
.

.