Panerai Only II

13 likes

Wat je er zelf van vind is het belangrijkste😀
Je vroeg alleen wat wij er van vonden :thinking:.

Maar over smaak is niet te twisten. Dat doen er op dit forum al te veel, negatief bakkeleien waarvoor de een merk/model x niet mooi vindt en de ander wel.

Maar ik vind hem zelf net niet dat geen hebben wat een panerai nu een panerai maakt.

Deze is ook in platinum :ok_hand:

21363134-mdi0j6pblq1woj7mry39uukb-Large

11 likes

o ja idd een topper tje…zal hem in het echt passen en een wristshot maken

Ik vind hem oké. Haal er die datum en “platinum” af en het zou al een veel mooier horloge zijn voor mij.

Erg fraai zeg die bever🤩

1 like

12 likes

Even voorstellen en een vraag.

Ik lees al een tijdje mee op dit mooie forum. Panerai heeft mij altijd geïnteresseerd maar tot nu toe is het nooit van gekomen. Ik ben ooit begonnen met een vintage Omega Seamaster De Ville uit de 60’er jaren. Mijn vaste dagelijkse dragers zijn nu een Omega Seamaster Planet Ocean in staal en een Jaeger-LeCoultre Master Perpetual in rosé goud. Daar zit nogal een gat tussen. Een Radiomir zou daar mooi inpassen…

Ik heb eerst gekeken naar de PAM 1144 en PAM 574. Die bleken met 42mm toch wat aan de kleine kant voor wat ik nu zoek. Mijn polsomvang is ongeveer 18cm. Een proeverij bij S&C in Rotterdam gaf wat meer richting.

Mijn voorkeuren zijn:
-Radiomir
-45 mm 1940 case
-Staal of titanium
-Kleine seconde
-Zwarte (of blauwe) sandwich dial.

Hiermee kom ik op de stalen PAM 572 of de titanium PAM 619. Beide kom ik in goede conditie gebruikt tegen. De 619 vind ik erg mooi met de contrasterende geborstelde kast en de gepolijste bezel. Ik wil alleen geen bruine wijzerplaat.

Bestaat er ook een vergelijkbaar - al dan niet ouder - titanium model met een zwarte wijzerplaat? Ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Ik zie wel de PAM 1078 maar die is nieuw wat prijzig en (licht) gebruikt kan ik hem niet vinden. Een 47mm kast wordt te groot.

Dank voor jullie suggesties.

3 likes

Welkom!
De 249 blijft natuurlijk een klassieker. Weliswaar geen titanium, geen 45 mm en geen 1940 case, maar wel het ultieme vintage-Radiomir gevoel (naar mijn mening). Ik heb zo’n gevoel dat @rvdb en @Koenv dit zullen beamen ;-). De 47mm valt in dit geval trouwens mee door de wired lugs. Ik kon m met mijn 18,5 cm pols prima dragen

13 likes

Je weet dat de 1144 (het blauw van de wijzerplaat en de 42mm diameter is wat mij overhaalde) ook in een titanium 45mm versie te koop is:

Edit; las net het laatste stuk van je post.

Zeker eens dat de 249 een heerlijke vintage vibe heeft. En zeker niet als 47mm draagt.

9 likes

Heb je wat plaatjes van de onderste twee op je Panerai? Zien er op het oog geweldig uit… heb het topic al ff doorgenomen maar kwam er nog geen plaatje van tegen…

U vraagt, wij draaien

Laatste is gemaakt door de horlogemaker waar de 390 voor service ligt, maar de band staat er goed op.

13 likes

Prachtig die canvas!

1 like

Die canvas is inderdaad te gek. Dank!

1 like

Nice, zien er goed uit deze combinaties.

1 like

Inmiddels de 45mm PAM572 geprobeerd. Erg mooi maar de tan lume en de gepolijste stalen kast doen me twijfelen. Misschien dan toch de PAM00619?

Vervolgens zag ik de PAM00346 met 45mm titanium case en bruine wijzerplaat met witte lume. Indrukwekkend. Helaas wel met datum, anders was het een mooie variatie op de PAM190 geweest.

Heeft iemand ervaring met dit model?

Het plaatsen van foto’s ter verlevendiging lukt op een of andere manier niet vanaf mijn iPhone.

16 likes

Ik heb voor de pam 346 gekozen:
8 dagen uurwerk
Titanium
Handopwinder
Hier op een ABP strap

Ik vind hem super !

17 likes

Fraaie 346!

Ik ga ook maar zoeken naar een 190. De combi van zwarte sandwich wijzerplaat, witte lume en rosé gouden wijzers vind ik erg mooi.

Twijfels om deze te laten gaan:

18 likes