Panerai Only II

Idd hele coole box!

2 likes

Ja, Richard kan er wat van. Hij maakte ook deze voor m’n pam390

17 likes

14 likes

Wat dacht je van de topper van @Watchabano die nu in het blauwe deel te koop staat?

1 like

Dat is zeker een mooie PAM, maar ik zoek een 47 mm cushion case en sandwich dial :slight_smile:

Andere route die ik overweeg zou een PVD/Titanium met painted dial zijn. Beetje de ‘vibe’ van het ‘moderne’ Pre-V Panerai.

1 like

Wellicht wil ik ook wel afstand doen van mijn pam232 :smirk:

4 likes

Heb ik idd heel erg over zitten nadenken, om idd ipv de ‘Luminor’ een ‘Radiomir’ case te nemen (even los dat deze benaming wat BS is als je naar de geschiedenis kijkt). Een leuke verandering na vele jaren de PAM111.

En de 232 heeft natuurlijk een schitterende sandwich dial, en als voordeel een Unitas uurwerk.

Maar… wat ik minder vind is het lettertype van ‘Radiomir Panerai’ op de dial. Dat is een nieuw lettertype zoals bv ook op mijn PAM111. Als ik voor de historische look gaat, nu dat eenmaal gezien heb, maakt het voor mij het plaatje net niet af… I can’t unsee!
Dus dan kom je uit op een PAM720 die een ouder lettertype heeft (net zoals de 372), wel wat andere prijsklasse natuurlijk…

Ik hou het in het achterhoofd :wink:

4 likes

Leuk, weer een echte liefhebber erbij hier :muscle:t4:

1 like

Vond dit wel mooi vergelijk tussen een PAM372 en 6152. Van insta gehaald, zie originele user bovenaan vermeld. Zie je ook dat het lettertype goed overeenkomt. Ja, weet het, pietje precies :wink:

8 likes

13 likes

Prachtig…een t dial staat hoog op mijn verlanglijstje

1 like

Ik vond en vind de 372 altijd de mooiste Panerai die er is. Alleen die 47mm is me helaas te groot.

2 likes

Ik heb ca 17 cm polsomtrek. Moet denk ik net kunnen…

2 likes

Oeh. Vond de 422 (zelfde case als de 372) al fors op m’n pols van 18,5 cm

13 likes

Ja zal op randje zijn. Maar mijn 44 mm gaat ok, en begrijp dat de 47 mm niet echt heel veel groter draagt. En ach, als die ielige Italiaanse duikers het konden dragen… :slight_smile:

3 likes

Bettarini draagt echt heel anders dan 1950 met de crownguard. Vond de 372 log op mijn 18 cm pols. Was ook snel weg. Wel erg fraai

2 likes

Wat @Watchabano zegt. Hier ter vergelijk de 47 mm 1950 case van de 422 naast de 44 mm Bettarini case van de 390

7 likes

Thanks voor alle feedback. Ik heb bij de AD meerdere keren 47 mm geprobeerd. Maar dat is natuurlijk inderdaad anders dan dagelijks dragen.
Misschien maar gewoon eens een keer proberen :wink:

1 like

Back in da house j met een verse service :black_heart:

14 likes

Gaaf, is dit een 40mm case?

1 like