Panerai Only III (graag bij een foto het PAM No. vermelden voor de leek)

Nee dat is een andere. Sowiso is de greep verkeerd om.

De originele draait van onder naar boven.

1 like

Ook bepaald niet verkeerd :sweat_smile:

1 like

Ik ben een beetje in de war nu.Volgens mij niet. Ik dacht van boven naar onderen. Ze hebben het op die Rolex 6152/1 ‘PAMPL01’ toch omgedraaid om dat ‘BREV ITAL’ aan de bovenkant van de guard te krijgen. Of bedoel je dat juist?

An interesting observation is that when this vintage watch (PAMPL001) was handed over to Vendôme, the crown guard was in different position. For usability reasons, the lever was designed to open downwards in order to not be in the way when winding the watch.
However, as you can see on the comparison below, the modern Panerai flipped the crown guard 180 degress to open upwards instaed and make the “BREV. ITAL.” (Italian Patent) engravings visible. This was probably done to create a historic precendent for having the “REG. T.M.” marks on the front of the PAM 127 crown guard. Winding the PAM 127 is a bit awkward since the lever is always in the way. Panerai realized this ergonomic blunder and watches like the PAM 203 and PAM 372 came with levers opening downwards again.

En de 6152/1 was 47 mm, de moderne ‘Luminor’ is 44 mm.

It is interesting to note, that the case of the “Luminor” is considerably different than Ref. 6152/1. The size was reduced from 47mm to 44mm but the most significant difference is the shape. Compared to the streamlined 6152/1 case, the Luminor appears a bit bulky and unrefined.

Zoals in het Perezscope artikel eerder.

2 likes

Met plaatje

6 likes

Ja dat bedoel ik.

1 like

PAM183

16 likes

14 likes

PAM 338

23 likes

Schitterend! :star_struck:

1 like

Vrienden van de Panerai, ik zit met een vraag.

Sinds er hier een kleine baby bijgekomen is, zit ik wat vast met mijn keuze van banden voor de PAM380. Ik heb deze rubberen band maar ik twijfel of ik niet beter een kleiner model zou nemen.

Dit voelt nogal fors aan, maar ik vind het moeilijk om in te schatten of een 24mm band niet wat te klein zou ogen.

Alternatief is er echt tegen aanleunen en zo’n harmonicaband van 26mm kopen. Dat zal nog forser zijn, vermoed ik.

Of misschien hebben jullie nog alternatieve ideeën. Enige voorwaarde is dat ik ze zeer snel in droge staat moet kunnen krijgen.

In ieder geval zijn alle inputs welkom, want ik zou de Radiomir wat vaker willen dragen dan ik er nu aan toekom.

2 likes

1144 op een Beaver tail strap:

13 likes

449

28 likes

Blijft een absolute topper

1 like

‘Less is more; met ballen’

Mooi ding

1 like

Hahahahahaha
Dankjewel :pray:t2:

1 like

Origineel is dit dit de 722, maar aangezien ik de stalen band vervangen heb voor een leren, is het nu de 1392.

23 likes

(312)

16 likes

Een alternatief kan waterproof leer zijn. Ik heb 1 band van Mario Paci, die is leer maar wel waterproof, kun je gewoon mee zwemmen en droogt gemakkelijk af.

2 likes

Moet ik eens bekijken! Bedankt voor de tip!

PAM 338 in z’n blootje:

En aangekleed:

32 likes