Als ik mezelf in jou verplaats waarbij je de 183 in bezit hebt kan ik me voorstellen dat je graag wat nieuws zou willen. Dat terwijl de 183 een mooi horloge is waar een groot deel echt Panerai DNA in zit. Zowel qua looks als modelbenaming. De 1334 klopt dan ook wel… maar minder als de 183 als je het mij vraagt. De tekst Black Seal is daar wat mij betreft leading in. Dat ondanks dat de aller eerste modellen nada niets noppes op de dial hadden. Tja keuzes… als je doet wat je denkt dat goed is dan is het goed
Zelf ben ik nog op zoek naar een Panerai… maar ik ben er ook nog niet over uit.
Dank allen voor het meedenken. De 183 lijkt de boventoon wel te voeren . Inderdaad het meeste Panerai-DNA. En deze is ook nog wel een heel klein beetje bijzonder door “black seal” onderin de dial ipv bovenin zoals bij de meeste 183’s. Ik laat het plan nog maar even rusten en zie wel wat 2026 gaat brengen op dat vlak. Zoals men wel eens zegt: de zoektocht is ook leuk
Daarnaast had ik online via Panerai een nieuwe vintage band gekocht. Eén van de drie nieuwe die recentelijk gereleased zijn. Het betreft degene die gemonteerd zit… die er los langs ligt op onderstaande foto’s is de originele waarop de PAM01759 geleverd is.
Bestellen via Panerai ging vlot, de opvolgende e-mails En over een telefonisch contact wat ik eens gehad heb met de “conciërge” niets dan lof.
Alleen het pakketje met UPS was uiteraard drama. Weer te voet naar zo’n ophaalpunt gemoeten En de verpakking was ook om te janken Weinig feestelijks verpakt! Volgende keer weer gewoon via Schaap en Citroen
Wat een prachtige band! Zag een soortgelijke nieuwe deze week in de boutique maar die leek meer oranjeachtig van kleur dan die jij nu hebt. Ook heel mooi.
De nieuwe 3312 helaas via de boutique moeten laten opsturen naar het service centre want hij loopt 25 seconden per dag achter. Maand of 2 kwijt….