Witte Submersible (of Speedy) ernaast. Heerlijk voor de zomer op je bruine huidje ![]()
. Vervolgens in het najaar beide inwisselen voor wat gouds ![]()
Voor mij hoeven ze niet heel erg te vernieuwen. Een panerai moet dat gewoon zijn, iets uit de drie basis lijnen wat je kan kiezen met zwart, bruin of wit of blauw. Een panerai, nieuw in de winkel te halen voor redelijk geld als je er aan toe bent. Klaar . Misschien een keer groen of een ander kleurtje ertussen. Wat aparte dingen met materialen voor de liefhebbers of een knikje naar de historie, prima.
Wat ze van mij wel permanent mogen doen is iets minder blingy en iets meer ruig. Dus meer bettarini en geborsteld ipv gepolijst en de 1950 case.
Gisteren met mijn echtgenote een bezoek gebracht aan de Panerai Manufacture in Neuchatel (Zwitserland), via Jerome Cavadini, COO bij Panerai die ik onlangs op een event heb leren kennen. We werden meer dan hartelijk ontvangen door de Customer Service Director, met wie we van een uitgebreide lunch mochten genieten (compleet met butler) en werden vervolgens rondgeleid door de hospallity coördinator.
Uiteraard mochten we niet van alles een foto maken, maar men nam een hele middag de tijd om ons werkelijk van alles te laten zien. Vanaf de afdeling design and development, via het testing centre tot en met de afdeling high complications. Om er maar een paar te noemen. Ook het Panerai Jupiterium, waar er maar 3 van zijn gemaakt, werd getoond. Het geheel werd afgesloten met wat cadeautjes.
Het was een onvergetelijke middag. Ongekend hoe gastvrij Panerai met z’n klanten omgaat. De tijd die men voor ons nam leek eindeloos en niets was ze teveel. Op geen enkel moment heb ik het gevoel gehad dat men ons iets wilde verkopen. Sterker nog: dat was daar niet eens mogelijk.
Wat is het toch een prachtig merk!
Voor de liefhebber hierbij de link naa info over het Jupiterium: https://www.panerai.com/en/focus/jupiterium-planetarium-clock.html
Geweldig, wat een ervaring.
Goh dat zijn de mooie herinneringen, wat is jou het meeste bijgebleven met al die indrukken?
Ik denk toch wel de oprechte gastvrijheid en de trots van de medewerkers daar. Maar ook de uiterst geavanceerde apparatuur die men voor alle testen gebruikt. Ook daar weer grote variatie. Van “simpele” drukmeters tot en met robotgestuurde precisiemeters
Fantastisch!
Erg mooi!!!
Geweldige ervaring!! Doen ze goed bij Panerai ![]()
Gaaf zeg. Nog iets gehoord over nieuwe releases? Radiomir 1940 terugkeer zou ik enorm waarderen.
Ergens in de 600
Ik doe echt d moeite niet meer om die cijfers te onthouden.
25 jaar geleden lukte dat nog maar vandaag met hun 100.000 varianten is het ongeboren werk tenzij je ‘Rainman’ bent.
Lost daarvan, mijn 47 mm 6xx blijft wel een leuk ding om af en toe te dragen
“onbegonnen” dus … Hoog tijd dat ik verdomme mijn eigen berichten kan aanpassen indien nodig ![]()
Prachtig! ![]()
PAM01628 Luminor Chrono 47mm
PAM00931 Radiomir California sunburst dial 47mm
PAM01595 Luminor Submersible 44mm
De Submersible is gaaf
Wie niet?