Aaron Bespoke?
Nee origineel Panerai.
Jullie als long-time dragers van Panerai kunnen mij vast wat verder helpen met het volgende:
Ik heb al een aantal maanden een 111 in bezit, maar door de looks van het uurwerk, maar vooral door de manier waarop hij windt ben ik een soort van gaan twijfelen aan de authenticiteit van in ieder geval het uurwerk.
Misschien is dit gewoon inherent aan het soort massa-kassa-uurwerkje dat erin tikt maar het voelt toch wel echt ongekend goedkoop aan. Zelfs bij het terugduwen van de kroon verspringt standaard de minutenwijzer nog een minuut (irritant). Het opwinden voelt niet bepaalt boterzacht en als je de kroon tijdens het winden loslaat schiet hij nog een fractie terug (weerstand dus).
Dus is het iets om mij zorgen over te maken ? Of is het gewoon een beetje het simpele gebrek aan kwaliteit van het uurwerk waar Panerai toch al stiekem wat bekend om stond?!
Let niet op het bandje, dat is een verkeerd bestelde breedte. Foutje.
Gebeurt bij mijn EL Primero’s, Seamaster en Speedmaster 3861 ook (backlash), niet 'n hele minuut.
Dat doen volgens mij alle handopwinders (recoil).
Ik heb zoveel handwinders (gehad) maar het punt is gewoon dat dit zo gammel aanvoelt allemaal dat ik mij genoodzaakt voel dat te verifiëren bij de echte kenners van het merk. Mag wel duidelijk zijn dat ik daar niet toe behoor, maar louter om de uiterlijke kenmerken het horloge heb gekocht (ben er blij mee).
Mijn 1144 met het P.1000 cal. is nu volledig opgewonden (kan dus niet nu testen als die niet vol is), er is een terugslag als ik verder wil draaien, bij jou ook?
Ik heb hem nu ook volledig opgewonden. Het windt ook gewoon niet fijn op door die crownguards denk ik. Je krijgt gewoon niet het gevoel alsof je vinger die kroon lekker vooruit krijgt. Het zal allemaal wel een storm in een glas water zijn, maar vind het gewoon wat goedkoop aanvoelen.
Overigens jouw horloge gister in mijn handen gehad maar die vond ik ook erg fraai, zeker met die oranje band. Contrasteert lekker
Deed mijn oude 111 en huidige 112 ook. Volgens mij is dat de spanning van de veer. Als die niet wat terug schiet dan lijkt me de rek eruit dus volgens mij is dat wel in orde zo
Same met mijn 112 als 390.
Mijn Pam 000 (2010) heeft volgens mij een OP 1 uurwerk dat is gebaseerd op de de ETA 6497.
De “problemen” die jij aangeeft herken ik niet.
Ik ben ook wel benieuwd wat een echte kenner hierover kan vermelden.
Jij bent gewoon rolex gewend.
Het is wel een beetje zo. Dat zit echt wel zo geweldig in elkaar. Heb met mijn Santos ook een beetje moeite met het tijdsverzet en de kroonfuncties.
Tot overmaat van ramp ook nog eens een 22/20 bandje besteld voor een 24/22 horloge dus ik ben nu echt af.
Als ik mijn Pam312 vergelijk met een sub of dweller dan reageren ze beide even scherp, de Pam verplaats absoluut geen minuut bij het verzetten van de tijd…