Panerai Only III (graag bij een foto het PAM No. vermelden voor de leek)

Die gaat ook niet komen. Voor nu is hij boven budget.

2 likes

424

17 likes

Beste Paneristi,

Ik zit een beetje met een luxeprobleem en ben benieuwd naar jullie mening.

Ik heb twee Panerai-horloges in mijn collectie:
• PAM00050 (40mm, Luminor-kast)
• PAM00722 (42mm, 1950-kast)

Allebei zijn ze netjes en compleet, en ik draag ze ook allebei. Maar ik merk dat ik ruimte wil maken voor iets nieuws, dus overweeg ik om er één van de hand te doen. Alleen… welke?

De verschillen zijn subtiel maar toch aanwezig. De 00050 is iets ouder, compacter (40mm), wat dikker en de mooie Luminor kast. De 00722 is net iets groter (42mm), heeft een sandwich dial en die mooie 1950-kast. Zelf neig ik op dit moment licht naar de 00722, al ben ik niet 100% overtuigd — onder andere vanwege het blauwe wijzertje, dat me iets minder aanspreekt. De 050 vind ik iets meer een bandenslet. Beiden hebben trouwens ook een bracelet (die ik niet draag).

Mijn polsomtrek is ongeveer 18 cm, en ik vind de 44mm te groot. Ik heb ook de 183 gehad. Die vond ik echt te groot.

Ik heb wat foto’s op de pols gemaakt. Ik ben dan ook benieuwd hoe jullie deze horloges vinden qua draagcomfort, balans en uitstraling op zo’n pols.

Dus mijn vragen aan jullie:
• Welke van deze twee vinden jullie het mooiste en waarom?
• Welke staat volgens jullie het beste op mijn pols?
• Hebben jullie andere overwegingen of tips bij de keuze tussen deze twee modellen?

Alle input is welkom! Uiteindelijk maak ik natuurlijk zelf de keuze, maar ik hoor graag jullie inzichten.

Alvast bedankt!

10 likes

10 likes

Ik zou een voorkeur voor de 0050 hebben. Ik houdt niet zo van een datum op een Panerai, maar zo met cyclops is hij in ieder geval leuker. Hij staat op de foto mooi op de pols :+1:t2:.
De 183 is misschien op papier wel groter, maar draagt wel kleiner door de wired lugs.

1 like

Lastige keuze zeg. Ik neig ook naar de 050. Ik vind het contrast tussen de zwarte plaat en wijzers en cijfers mooier, de datum is echt heel goed gedaan en de algehele symmetrie van de kast en plaat is voor mij perfectie.

Kies waar je naar neigt zou ik zeggen…

Maar ik ben bevooroordeeld omdat ik de 048 heb, om eerder genoemde redenen en omdat je dit horloge in het echt moet zien om het te kunnen waarderen.

8 likes

Persoonlijk zou ik ook voor de 0050 gaan. Eigenlijk met het zelfde argument als @Bro die datum vind ik niet zo mooi…

En de 0050 valt ook wat mooier op de pols vind ik.

Vooral je eigen gevoel volgen…

1 like

Ik neig zelf meer naar de 050.
Staat je perfect op de pols, is stoerder en meer zoals een Luminor Pam bedoelt is. Dat lichtblauwe seconde wijzertje is ook niet mijn ding op de andere Pam

Deze, maar dat komt omdat ik de 1950 kast veel mooier vind.

15 likes

Dat ziet prima uit :blue_heart:

1 like

Op zich wel, maar ik vind de fat case Sub toch beter ogen. En die is al redelijk aanwezig op de pols.
Niet dat de Pam nergens op slaat, maar is wellicht toch iets te groot.

1 like

Ik had het ook over de vergelijking van de twee horloges.

Zo draagt de FatSub op mijn pols.

5 likes

Die had ik gezien. Mijn conclusie zou zijn op basis van deze foto’s dat de Pam te groot zou dragen naar mijn smaak.

1 like

Heerlijk om na 4jr weer een Panerai te dragen.

20 likes

Ben je nu rationeel aan het doen over een pam?

Mallerd

13 likes

Trekt mij ook wel! De radiomir met beige wijzerplaat vind ik fantastisch!

13 likes

Deze is ook prachtig ja!! Zo’n Radiomir draagt top. Ga zeker passen zou ik zeggen.
Ik houd het voorlopig bij mijn Quaranta :green_heart:

14 likes