Het grote een patina topic :)

Wat oudere foto. Laat momenteel een nieuwe plexi zetten.

5 likes

5 likes

Een DS!

6 likes

patina half half

4 likes

8 likes

Ik ben iemand die normaal gesproken gaat voor near mint / NOS vintage horloge in perfecte conditie. Maar ik kwam laatst dit exemplaar tegen en kon hem niet laten liggen.

Wat vinden jullie?

13 likes

Dat vind ik ook wel mooi. Wel bijzonder dat een dergelijk, relatief modern horloge nog zo gepatineerd is geraakt.

Zijn die Geneves niet waterdicht?

Voor zover mijn kennis reikt is Omega op een gegeven moment gestopt met de productie van de Seamasters zoals hieronder.

Deze hadden nog een screwed caseback. Omega wilde de Seamaster weer een echt duikhorloge (ipv dresswatch) maken dus de Seamaster DeVille werd alleen DeVille. En de Seamaster 600 veranderde via een transitiemodel met zowel Seamaster als Genève op de plaat zoals hieronder naar alleen Genève.

Daarmee verdween ook de waterdichte screwback en werd vervangen met een snapback. Gelukkig maar anders was de plaat nooit zo mooi geworden.

Ik mag mijzelf overigens ook de gelukkige eigenaar van de hierboven getoonde horloges noemen :yum:.

1 like

Een wat jongere Seamaster met patina. Iets minder dan 30 jaar.

Deze is prachtig geworden

Toch maar houden i.p.v. weer verkopen?

6 likes

3 likes

Een ex…

3 likes

Ik heb deze nog in de kast liggen, maar eigenlijk moet ie de deur uit… Hij ziet te weinig daglicht

4 likes

@Maximus288
Maximus288
Wow! Van een Eisenbahndampflokomotivezugführer geweest?

1 like

Dit is wat radium doet in 80 jaar…

4 likes

Waarschijnlijk heeft ie gediend bij de slag om Berlijn. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Zou zomaar kunnen, qua leeftijd. Het kastje zier er ook uit alsof er een paar bomscherven langs zijn gegaan. Het is gelukkig een roestvrij stalen kastje (of iets dergelijks, misschien Staybrite?).
Een verchroomd messing kastje had dat geweld waarschijnlijk helemaal niet overleefd.
In dit geval dus niet alleen een gepatineerde wijzerplaat maar een als geheel gepatineerd en doorleefd horloge.

4 likes

Met gelouterde horloges krijg je automatisch patina op de wijzerplaat.
Ik heb er nog wel een paar in de verschillende opknap laatjes.



Hier mag ook wel eens een nieuw glaasje op.




Wel weer genoeg voor vandaag

5 likes

Medana en Tissot mooi

1 like

Vooral zo laten :+1:

1 like