Perlon only

Dat schreeuwt: zomer! :smile:

1 like

:wink:

2 likes

Eulit bandje is binnen, weet nog niet helemaal wat ik er van vindt. Ga er vanuit dat hij nog soepeler wordt nog een tijdje dragen.

3 likes

Ziet er wel goed uit!

Ben nog steeds banden aan het swappen om te kijken wat het beste bij de SKX013 past. Nu eens een goedkope perlon geprobeerd. Als de look bevalt bestel ik denk ik (weer) een Eulit. Ik denk aan de Palma deze keer :thinking:

3 likes

Omg dit is echt een draadje! Nou vooruit, crosspost uit wat dragen we vandaag:

5 likes

Perlon rules!

4 likes

Eulit Palma besteld via watzstore.nl Love the look!

2 likes

Even dit topic reanimeren :stethoscope: :ambulance: :hospital:

6 likes

Dit topic weer even reanimeren met een vraag: ik zoek een Eluit perlon strap van 22mm voor mijn Vostok. Heb begrepen dat de Kristall de dunste is maar zie deze nergens te koop. Maximaal 20mm maar wellicht is zo dun niet te combineren met 22mm? Eluit schijnt één van de betere te zijn maar kwalitatief gelijkwaardig kan natuurlijk ook. Wie heeft ervaring met goede 22mm straps?

Hier dezelfde vraag als fdpg1963.

Ik zoek een 22mm perlon strap, vergelijkbaar met de Eulit Baltic zwart.
Deze is er helaas alleen in 18mm en 20mm uitvoering.

Wie weet een merk/type perlon strap 22mm van dezelfde kwaliteit?

t.i. de Atlantic van Eulic is er wel in 22mm, maar die vind ik niet zo mooi met dat grove ‘breiwerk’.
Idem dito voor de Eulic Palma.

Hieronder afbeelding van de gewenste Eulic Baltic perlon:

gr. Bram

1 like


Eulit Palma :ok_hand:

2 likes

Mooi! Wat grover? Wel lekker voor een duiker. Heb je er wel eens mee gezwommen? Zo ja, droogt het snel?

1 like

3 likes

Ik heb 'm ook gehad op mijn SKX013 en CWC. Ik vind het echt een fijne band. Hij droogt ongeveer net zo snel als ‘fijnere’ perlon banden, een stuk sneller dan nato’s. Vooral bij warm weer is hij droog voor je het weet. Ik heb er redelijk veel mee gezwommen, ook in zee.

Het materiaal is wel iets om rekening mee te houden. Het is erg stug en vormt zich naar verloop van tijd om je pols. Het wordt nooit soepel, behalve als het nat is. Ik vind het super comfortabel maar het kan wel even wennen zijn.

2 likes

Bedankt voor de nuttige info! Ben nu een jaar actief aan het verzamelen en aan het experimenteren met banden.
Uiteindelijk terug bij leer voor dressers en RVS schakel voor sportief en duikers.

FKM rubber gaat nog wel maar zweterig in de zomer. NATO comfortabel maar grote horloges zwabberen teveel en droogt langzaam na zwemmen.

Even rustig laten bezinken voordat ik iets bestel…

1 like

Perlon, leuk, makkelijk, mm versfelnaar, licht en comfortabel.

2 likes

Beste Vintagelover,

Heb je ook wat info over het bandje op de foto?
Merk/type/breedte etc?

Dank!

gr. Bram

2 likes

Deze zit er origineel bij, 16 mm geloof ik! Gr. Peter