Pilots Only. Oh die was er al ...

Neem voor de reactie even aan dat het niet je eigen horloge is :wink:, maar een flieger zonder secondenwijzer… Unverschämt :thinking:.

1 like

Ja het orginele model uit 1939 had ook zonder er bestaat ook een versie met secondewijzer, maar vind het origineel mooier.

dubbel gepost

De essentie van een Beobachtungsuhr (“Flieger”) is dat het een zeer nauwkeurig horloge is met een secondewijzer. Dat was ook een onderdeel van de specificatie voor het FL nummer 23883 dat er op staat :wink:

Het “originele” model uit 1939 waar je aan refereert bestaat niet IMO :thinking:

1 like

Je hebt gelijk toch een seconde wijzer op het orgineel uit 1939! Nu worden die nog steeds gemaakt met alleen een ander uurwerk dan deze. Deze wordt zonder seconde wijzer of met small second wijzer gemaakt.

1 like

Begin het merk Ball steeds leuker te vinden, deze ‘flieger’ vind ik top!
Het uitzicht is ook niet gek trouwens… :sunglasses:

1 like

Klopt, voorheen waren ze mondjesmaat verkrijgbaar met een omgebouwde Unitas zoals deze:

image

Dit uurwerk kan Stowa niet meer aankomen.

3 likes

Unitas is nog wel aan te komen de 6498 iets anders dan die jij laat zien volgens mij.
Maar dan idd alleen het model zonder seconde wijzer of met de small second.
Volgens de website.

De versie met seconde wijzer is geloof ik alleen in automaat te verkrijgen🤔.
Toch maar eens beter in verdiepen haha.
Desondanks vind ik het nog steeds een erg mooi horloge.

Die hierboven is een Unitas met centrale secondenwijzer.

edit: Mijn bijdrage:

4 likes

Het uurwerk wat ik laat zien is een gemodificeerde Unitas. Modificaties zijn de de centrale secondewijzer en het hack-mechanisme (wijzer stopt vanzelf op 12 bij uitgetrokken kroon). Gebruikt in verschillende afwerking-niveaus in de Stowa FOLE, FO1, FO2 & FO3.

1 like

:smiley::+1:

1 like

Die versie gebruikte ik in de Ace, van een Zwitsers bedrijfje en in het zwart. Apart om te ervaren dat hij pas op 12 uur stopt. Later in de Blue Ace gebruikte ik een door Arola gemodificeerde 6497-2, die meteen stopt.

4 likes

3 likes

Groeten
Rutger

2 likes

5 likes

Happy flieger friday

2 likes

2 likes
Naamloos ?


3 likes