Plaatsing Dag en Datum

Daar wordt het soms misschien voor gebruikt, maar het blijft een verzonnen woord, het juiste woord is dan “klassering”.
Nu zijn sportverslaggevers over het algemeen goed in het verzinnen van kromme woorden. :grimacing: :sweat_smile:

Daar heb je een punt.:thumbsup:

Maar weer even on-topic: Ik vind een PR516 met dag en datum toch mooier dan een met alleen datum:

Het breekt op een of andere manier de wijzerplaat waardoor het net ietsje spannender wordt. Vind ik. :grin:

in de praktijk vind ik een pointer date ronduit onhandig, moeilijk af te lezen en de wijzer leidt af van uren en minuten. Bij een daydate’achtige opstelling vind ik de dagaanduiding eigenlijk het mooist.

Of je gaat helemaal echt basic:

1 like

Ja, die dingen had je vroeger veel, dat het nog bestaat!

De JM van de bovenste foto die RG gepost heeft , vind ik wel heel erg mooi hoor.

Weer eentje op de lijst…

Gr.
Herman

Op deze plaats vind ik het niet storend, het voegt wel iets toe…

Maar nodig is het absoluut niet. Jammer eigenlijk, dat er relatief zo weinig klokjes zonder dag en/of datum te vinden zijn.

Dick

Ik gebruik het ook, al tientallen jaren. Heb er over nagedacht of het gebruik ontstaan is, omdat ik jaren in Engelstalige landen heb gewoond. Dat is het niet. Heb in verschillende delen van het land gewoond. Streektaal? Is ook niet de oorzaak. Etymologie zegt dat het woord al sinds de 13de eeuw wordt gebruikt. Dus ik blijf werkelijk werkelijk gebruiken… Waar ik werkelijk een hekel aan heb is mensen die in Nederland “Really?” zeggen :wink:

Wat datums betreft, mooiste plaats is géén. Waar ik werkelijk :wink: een hekel aan heb zijn scheve datums & de trend waar je meerdere datums ziet en dan de relevante datum kunt aflezen in een kader of met een pijltje.

3 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

:joy:

Ik vind zelf een dag aanduiding altijd lelijk , gewoon de datum op 3 of 6 , verder niks aub

Niet de meest originele plek, wel mooi

2 likes

Het liefst geen dag en datum, maar als het dan per se moet dan op 3 uur. Datum en dag in hetzelfde raampje vind ik het mooist, zoals bij de SKX171.

Op een subdial is ook niet lelijk…

1 like