Omega Planet Ocean only

Zo rond de 160 euro volgens mij.

1 like

plaatjestijd!

10 likes

:wave:

14 likes

De 11

Rustug in dit topic , blijkbaar weinig P.O bezitters…
Net 1 van de redenen dat ik er 1 kocht :blush:

14 likes

Hoe zijn je ervaringen tot dusver? Als voorradig ga ik morgen passen

@Monasso Mijn ervaring is zeer positief.
Vooral de maat was even afwachten , maar eenmaal om de pols was ik verkocht.
Bij een polsmaat van +/-17CM en kleiner draagt dit model super.
Niet top zwaar , hij blijft mooi stabiel op zijn plek , de hoogte van 14,2 en de korte 1ste centerlink zorgen hiervoor.
Dus ook geen gat tussen de lugs en je pols , de band volgt strak de vorm van je pols.

De zijkanten van de schakels zijn brushed , dit vind ik mooier dan polished en hierdoor minder kras gevoelig.
Bediening van de kroon gaat ongekend soepel , zeer degelijk! , beter dan alle horloges die ik gehad heb.

De sluiting versteld heel makkelijk , 3 stappen is in de praktijk echt voldoende.
Enigste puntje van kritiek is toch wat speling in de schakels ( dunne pennen ) , de Oysterband is echt een stuk beter.
De schakels zijn allemaal goed geborgd met loctite , deze waren zeer lastig los te maken , laat de juwelier dit doen!
Lume viel me niks tegen! prachtige blauwe gloed en een mooi contrast met de groene minuten wijzer.
Kortom , kopen die klok!

Ik adviseer om ook te kijken naar de PO met het 2500D uurwerk en de nieuwe layout. De 8500 is (zeker in de 42mm) wat zwaar en persoonlijk vind ik hem wat minder prettig dragen. Heb ook een 2500 in 45.5 mm en een 8500 in 45.5 gehad en de 2500 was het horloge dat het fijnst draagt.

Als alles goed gaat, ga ik morgen terug van de 8500 naar een 2500C Liquidmetal.

3 likes

Heeft de 2500C uitvoering ook de geharde AR coating?
Inderdaad een goed advies de 2500D ook even om de pols te zwieren , deze is een stuk goedkoper ook :slight_smile:

Heb zelf ook polsen van 17cm maar vond de 43mm niet te groot, sterkernog de 45mm 8500 stond me ook wel aan.

Heb de zwarte ceramische versie ook om gehad, plaatjes doen hem geen recht wat een schitterend horloge.

Tnx voor de tip maar die vind ik het minst mooi.

Vond de matte bezel van de 8500 toch het mooist.

De allermooiste dus.
Jaloers.
Foto’s.

Mika

Helemaal waar , Omega maakt gewoon teveel mooie horloges :persevere:
@Monasso ik ben benieuwd wat het gaat worden!

De 2500 is iets platter.
Maar de 8500 heeft zo’n mooie open achterkant met zicht op het uurwerk, het Seamaster in rode letters op de wijzerplaat. Dit breekt de grote lap tekst. En opgelegde logo en 6-9-12. Dat is de meerprijs wel waard imho.
Maar inderdaad de 8500 is wat dik :slight_smile:

Liquidmetal limited edition! Best of both worlds!

Deze heeft volgens mij i.t.t. de andere PO2500C horloges wel een transparante AR coating waardoor je niet elke 10min je horloge hoeft te bestuderen om te kijken of je AR coating weer beschadigd is door een sleutel, deur, kozijn, kinderspeelgoed, vulpen, rood stuk touw, etc… :stuck_out_tongue:

14 likes

@JR001 die is ook schitterend :slight_smile:

3 likes

Erg mooi en ook een hele mooie foto!

Absoluut. Niet mijn foto overigens…

1 like

Dit horloge is inderdaad degene waarvoor ik morgen op pad ga.

1 like

@JR001 heb jij deze ook?