Plasmir Milgraph op eBay... mis!

er staan best mooie horloges op de site www.tsinyi.com vooral ook mechanische chronografen, zeker niet verkeerd…

De gok is alleen een beetje hoe ze er in het echt uitzien, niet? Afwerking e.d. … Wat dat betreft heb ik voor de RXW horloges tenminste de mening van 2 mensen die ook bv. oude Speedmasters hebben…

Kens RXW’s zijn standaard altijd uitgevoerd met ECHTE ZWITSERSE ETA’S geen kopie of whatever.
De kasten zijn “nagemaakt” van een ander merk, vul zelf maar in welk merk…
Dit zijn topkasten met zeer goede uurwerken met alle specs die een goede klok waardig zijn.
Superlume het zijn echt net lampen.
Saffier glas etc.
Zeer degelijk gebouwd en waterdicht.
Deze kasten en uurwerken worden ook gebruikt in de high end rep wereld.
Die je nog wel is tegenkomt en daar zit het bekende addertje onder het gras.
“Handige” ombouwers willen nog wel is hobby bob uithangen.
De koper denkt dat die een RXW van Ken heeft gekocht, maar helaas pindakaas.
De fabriek waar dit alles vandaan komt staat in Japan maar dat terzijde.
De Chinezen halen daar kilo’s aan horlogemateriaal vandaan.
Zij maken de bekende kopietjes die het aanzien niet waard zijn.
Heel soms willen ze custom made uitbrengen die bijna hetzelfde nivo hebben als Kens RXW.
Uiteraard uitgevoerd met kopie uurwerken,het is altijd een verrassing met wat/hoe.
Deze hebben geen saffier glas en geen superlume en zijn absoluut niet waterdicht.
Maar ze kosten dan ook de helft als die van Ken.
Ze lijken er precies op maar dat kan dan ook niet anders. (zelfde onderdelen)

Hee, bedankt Jag. Wat denk jij van die RXW die nog te koop staat?

Welke link is dat?
Ik heb er aardig wat voorbij zien komen.

Deze
http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8947251096

Een “echte” RXW definitief.
Ik ken dit model zeer goed.
Ik heb er wel eens 1 in mijn handen gehad.
Kwaliteit is zeer goed,zwaar,robuust en goed afgewerkt.
Alleen die afstand…tevens het feit dat deze verkoper niet echt dure dingen heeft verkocht geeft mij een unheimlich gevoel.
Maar overal is een oplossing voor.
Mocht je hem echt willen hebben, laat hem opsturen met Fedex.
Haal hem zelf op en laat iemand meekijken op het afhaalkantoor.
Je kan Fedex vragen (van te voren) of zij hiermee accoord gaan.
Ikzelf heb dat al eerder gedaan en dat was geen probleem.
Mocht je “niets” ontvangen dan sta je sterk.
De prijs is fors maar je hebt een collectors item,dit soort modellen worden echt niet meer gemaakt.
Dus…

Heh… bedankt Jag! Nu gaan er waarschijnlijk tig mededingers komen uit Nederland :wink:

Ik vertrouw de persoon op zich wel. Hij geeft goed antwoord, heeft me extra foto’s (incl. speciaal gemaakte) opgestuurd. Ik ben eerder van plan om het horloge naar een collega in de VS op te laten sturen, die 'm dan mee kan laten liften als 'ie weer hier naartoe komt. Dat kan een hoop geld schelen.

Zeg eens … 1x in je handen gehad hebben betekent voor jou dat je het heel goed kent?

Overigens: op de officiele RXW webstek kun je deze dus wel reserveren. De andere modelen niet (nog niet of niet meer, dat weet ik niet).

Bedankt iig voor het weghalen v.d. twijfel.

Overigens heeft deze persoon hetzelfde horloge op meerdere fora geadverteerd. En dit is de 3e veiling. Blijkbaar is z’n koop-nu vraagprijs te hoog. De inzet nu is OK, nauwelijks hoger dan wat het andere pas geveilde RXW horloge uiteindelijk opbracht, en in lijn met de oorspronkelijke vraagprijs. (Deze is nieuw, Sean zegt er 2 gekocht te hebben, 1 voor zichzelf)

Alleen goed kl@@en dat m’n internet verbinding vanavond met morse werkt… ik word om de paar minuten opnieuw verbonden :frowning: Zul je net zien… (en ik hoop dat 't niet m’n modem is want dan ben ik nog niet klaar)

Zeer positief dat hij aktuele foto’s heeft verzonden.
Je kan hem ook mailen en direct betalen met je credit card.
Geeft ook geen problemen als het uitloopt op een fiasco wat ik niet denk. :slight_smile:
Misschien dat je dezelfde 100-150 dollar goedkoper tegen kan komen maar het is niet waarschijnlijk.
Het “probleem” van dit model/ merk is dat het forse prijzen zijn maar vergelijk het met je weet wel en dan is het verhaaltje in 1 keer compleet anders.
Degene die er 1 hebben zijn uiterst content ermee.
Ik sta ervan te kijken dat hij dit wegdoet.

Ik heb dit model even in “bruikleen” gehad en ook ik dacht zal ik hem kopen of???
Wat mij tegen hield was het formaat en er zijn zoveel mooie klokken,teveel dus. :slight_smile:

Ik ben benieuws hoe dit afloopt wat voor jou een groot voordeel is als iemand hem tijdelijk opvangt en gezellig om de pols doet als die naar Nederland komt.
Dat scheelt altijd een paar euro’s.

Tsja, inderdaad. Ik hoop dat 'ie met niet te groot gaat uitvallen… da’s altijd een gok. Zou moeten kunnen… en anders dan verkoop ik 'm toch gewoon weer…

Ik snap je afweging. Heb er zelf ook erg lang over getwijfeld. Wat mij nu aansprak was de gelijkenis met de PAMs, maar dan toch anders, en duidelijk door iemand met liefde ontworpen. En de PAMs hebben bij mijn weten niet dezelfde sandwich wijzer plaat met ook nog eens tritium markeringen. Dat maakt 'm toch bijzonder.

Ik had graag de Venus variant gehad. Dat is toch net even iets leuker, om ook de binnenkant af en toe te kunnen zien. En een tikje dunner (1mm … ) Maar ja… zo eentje heb ik dus net gemist (en inderdaad voor zo’n 100$ goedkoper … maar die was niet nieuw!)

(en hup, daar gaat m’n internet weer…)

Hehe… ik heb 'm. Even kijken hoe ik 'm het beste hier kan krijgen, betalen (dat was al afgesproken met de verkoper), en afwachten.

Wat…

Was niemand hier geïnteresseerd… of te aardig om tegen te dingen? Mocht 'ie niet bevallen, dan hoop ik toch wel een afnemer te vinden, hoor!! :wink:

Nogmaals bedankt voor de feedback.

Toppie.
Wij verwachten een giga fotoreportage.
Je hebt een goede aankoop gedaan.
Ik heb je een PM gestuurd.

van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst (tu)
dat het dan toch nog snel gelukt is , een mooie foto reportage is natuurlijk welkom zodat we zelf ook kunnen oordelen ofdat het nu wel of niet zo geweldig is zoals eerder beschreven :smiley:

en nu afwachten op de post , ik werd al slecht van het tpg-post draadje want ik heb net een pakje gekregen en gelukkig is dat goed aangekomen ,maar als je dat allemaal leest dan wordt je er niet vrolijk van.

joost

Ik hoop het!! Ik ben heel benieuwd hoe groot 'ie aan m’n pols gaat staan… en wat het uiteindelijke “blinkbling” gehalte is.

Ik heb dat niet gelezen … want ik woon niet in Nederland…

Als alles gaat zoals ik plan dan komt de doos met extra bandje(s) en misschien sommige v.d. papieren hier per post, en het horloge aan de pols of in de zak van een vertrouwde collega. Dat duurt nog wel een tijdje (juli/aug), maar als ik er bijna 200€ mee kan verdienen dan doe ik dat graag!! Het begin van een volgend klokje (of voor onderhoud ofzo).

Ik hoop alleen dat de verkoper niet erg boos op me wordt… ik blijk waarschijnlijk niet voor maandagavond het benodigde bedrag van m’n spaarrekening op m’n betaalrekening te kunnen zetten… Ik heb 'm aangeboden een aanbetaling te doen (maar nog geen antwoord).

Weet iemand zo uit z’n hoofd hoe snel PayPal betalingen i.h.a. worden afgeboekt? Als ik 'm zondag doe (nog binnen de 3 dagen), dan zou ik de afschrijving toch wel pas maandag op z’n vroegst vallen, niet?

Begrijp er geen bal van, eBay aankopen betaal je gewoonlijk binnen 7 dagen na aankoop, na 14 dagen is meestal ook nog wel goed,
en PayPal betalingen worden van je creditcard afgeboekt,en die betaal je dus nog veel later terug,
eens per maand in mijn geval.

Groet, André

Ah… ik had 3 dagen in m’n hoofd zitten, en doe het in principe zodra ik de rekening binnen heb. Snel(ler) betaald is snel(ler) gehebt :wink:

Echter… kredietkaarten hier zijn veelal “débit immédiat”. Dus niet aan het einde v.d. maand afgeboekt, maar in principe dezelfde dag nog. Het zijn gewoon betaalkaarten, en je kunt hier zo ongeveer overal je VIsa of Mastercard instoppen. Probeer dat maar eens in Nederland… een metro- of treinkaartje uit de automaat te halen met je Visa :frowning:

Ik was een beetje gestressed daarstraks, om een aantal redenen… en als de bank dan ook nog eens niet meewerkt… Nu ja, alles lijkt weer te werken, incl. m’n neuroontjes :slight_smile:

Adam in en adem uit.
Adem in en adem uit.

Ontspan je,denk aan leuke dingen.
Angeina Jolie komt hoogstpersoonlijk de RXW bij je afleveren.
Ze stelt je de gouden vraag: Zal ik hem voor je opwinden?
Is de stress al weg? (:smiley:

Ik heb verleden week een net zo’n duur horloge opgestuurd gekregen uit France, zonder betaling vooraf.
en die was er na 2 dagen.
de betaling heb ik dus vandaag pas overgemaakt via IBAN - internet rekening,
communicatie is alles op eBay ,en een goeie Feedback doet wonderen.
ik vind eBay heel relaxed en prettig, koop en verkoop er al jaren,:slight_smile:

Groet, André

André: geef jij feedback voor je het object binnenhebt? Daar wacht ik in principe op. In dit geval misschien niet, maar ik weet niet of je een commentaar kunt bijstellen?

Jag: heb jij wat met hoogzwangere vrouwen? :wink: Maar volgens mij moeten zij en Pitt wel ergens aan dezelfde rive zitten als ik (rive gauche, bien sur :wink: )