Platte horloges :)

Maar mijn Nomos Orion is ook best plat…met handopwinder.

3 likes

Zekers. Maar door het gebolde glas is hij niet zo plat als hij had kunnen zijn. Overigens qua design een prima beslissing!
Mijn Orion, draagt optisch erg plat:

3 likes

wat dacht je van deze dan, longines golden leaf quartz

ook erg interessant, (ben ik al een tijdje naar opzoek op ebay) de lassale cal 1200 (of piaget p20)

een uurwerk van 1.2mm dik d.m.v. het vervangen van stenen met kogellagers.

die piaget altiplano is ook prachtig zeg
(fotos van het web)

3 likes

Ja wat is plat idd … Beetje wat je zelf vindt denk ik… Die nomossen Zien er ook behoorlijk plat uit iig

Ik heb een enorme platte horloges fetisj. En dikke knoerten zijn instant turnoff.

1 like

Citizen Eco Drive One

2 likes

De Piaget 900P is eigenlijk al zo’n beetje het maximale als het gaat om dunheid. De kast is bijvoorbeeld al de platine en de wijzerplaat is verzonken in het uurwerk. Dat is serieus out of the box design. Helaas is de goedkoopste 30k… Zo jammer.

2 likes

Iets dikker, veel mooier maar helaas ook 165.000 Euro

Iets goedkoper maar met 1/10e van de Bulgari prijs nog steeds erg duur

1 like

Mooi die Piaget en die quartzen. Maar wat mij het meest aanspreekt is de combinatie dun, mechanisch & redelijk betaalbaar :wink:

1 like

haha herkenbaar.
wat goedkopere alternativen zouden zijn;
de Luch 2209

en de Universal Geneve cal 1-42 en de White Shadow

1 like

Èn plat èn mooi

2 likes

Hoe dun is die klok van jou dan?

Een automaat met een dikte van 3,2 mm

3 likes

@Bennie: 3.2mm. Horloge of uurwerk? Kan me het voor het horloge niet voorstellen, zeker niet als ik naar de opbouw kijk. Centrale secondenwijzer, opgelegde indices, datumschijf en dat allemaal in een horloge van 3.2mm? Gaat er bij mij niet in :smiling_imp:

2 likes

Ik vond zelf onder de 1cm echt wel dun. Valt in dezelfde categorie als de Nomossen, maar die worden niet te dik bevonden.

Ideetje? Mechanisch (auto of handmatig) en Max. 0, 5 Cm? Dan wordt de spoeling al dunner :wink:

Mooie Mido, welk type is dit?

Het uurwerk is 3.2mm, het horloge is 8.5mm.

Dank je :relaxed:. Mido Baroncelli III Heritage. Dit is de rosé uitvoering M027.407.36.260.00

Dan blijft er niet veel over… Kun we het beter gelijk oplossen, het allerdunste mechanische horloge is naar mijn weten de Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Squelette met 3.6mm. 0.05mm minder dan de Piaget Altiplano 900P.

1 like

Check this out.

1 like