Plexi is sexy. Post hier je Plexiglas horloge

1 like

2 likes

6 likes

@Proenski hoort daar geen glas in?

Ik had nog een leuke foto van deze twee.

9 likes

Als in mineraal? Weet ik niet; ik heb 'm jaren geleden gekocht wetende dat er een (aftermarket) plexi glaasje in zat. Misschien weet @koekoek het?

Overigens geef ik sowieso de voorkeur aan acrylaat of saffier.

Lekker hoor vers omega plexi glaasje :ok_hand:

1 like

11 likes

6 likes

Verdal uitvinder van breedbeeld tv kast

2 likes

Wat een knappert is dit zeg ! Mag ik vragen welk merk / type en waar zoiets te vinden is ?

Je bent je uurwerk en wijzerplaat met wijzers kwijt geraakt :sweat_smile:

Lekker hoor! Helemaal mijn ding! :ok_hand::ok_hand:

:beers:

Dank.

Er hebben hem ook in de witte variant, ook erg mooi.
Mooie en van goede kwaliteit horloges zijn het en ze kosten geen drol.

4 likes

Volgens mij ook allen voorzien van plexiglas:

5 likes
14 likes

6 likes

Leuke vragen, jammer dat ze breed genegeerd worden.

Mooiere refractie van licht dan mineraal, warmer dan saffier, het is elastischer, dus versplintert het niet zo snel, en de makkelijk opgelopen krassen zijn makkelijk weg te halen. Boxed saffier of een bol acrylglaasje, daar wordt het moeilijk, want daā€™s allebei charmant.

Plexi moet wat mij betreft gebold zijn omdat het op vintage-achtige horloges tot zā€™n recht komt. Platte glazen doe je van saffier, punt. Maar extreme bolling zoals bij sommige duikhorloges vind ik niet mooi. Ik verwijs voor bolling graag naar mijn Stowa, Glycine Vintage 7, Aristocrat vintage en mijn Junghans Meister Driver. Oh, en voor hoog maar plat verwijs ik naar mā€™n Lord Matic.

Met tandpasta en wat geduld. Anders werken die poly-poetsdoekjes ook, en heb ik van mensen gelezen dat ze zilverpoets gebruikten.

Ik ga naar een glazenboer in het zuiden des lands, of naar een fatsoenlijke horlogemaker die ze kan bestellen. Zelf de maat nemen en plaatsen is niet aan mij besteed.

Technische vraag, ik ben benieuwd naar het antwoord. IANAP.

Kast open, uurwerk er uit en glaasje er uit wippen, lijkt me. Tenzij het om een monocoque kast gaat, dan weet ik het niet echt. :slight_smile:

Los van de baai ben ik daar ook benieuwd naar. @HanDavinci, zijn dezelfde glazenboeren voor saffier ook goed in plexi?

Met een glazenpers die ik niet heb. Vandaar dat het niet aan mij besteed is. Je moet ook je pakkingen goed in de gaten houden, opnieuw invetten, en na afloop de waterdichtheid testen, dus ik laat het liever doen door iemand die alle apparatuur heeft.

Laatst stopte onze locale juwelier er mee, en ik vroeg of ik zā€™n gereedschap niet uit zā€™n boedel kon kopen, inclusief Elma WR tester. Maar hij gaat thuis hobbyen. Helaas.

Dus de vraag moet ook zijn: Welk gereedschap bestel je en waar doe je dat het beste?

1 like

Ja plexiglas is sexy ā€¦ maar het krast snel en ik ben allergisch voor krassen op het ruitje.
Brrrrrr

Gelukkig niet :rofl: kast heb ik gesatineerd en de lunette opnieuw heel licht gepolijst en een nieuw omega plexi er alvast in geperst. Uurwerk gedemoneteert en schoon, zal waarschijnlijk maandag af zijnā€‹:pray: al met al een super mooi horloge als 't af is.

Before pic

Dat gebruikte ik jarenā€¦ tot dat ik een keer polywatch probeerde. Dat werkt echt veel beter! :v:ļø

:beers:

1 like