Podcast Mannen van de Tijd

My bad blame de overtijd whiskey!

2 likes

:clinking_glasses::handshake:

1 like

Je bent goed op de hoogte Simon. :ok_hand:

1 like

Dat maakte de film nog toffer idd. :raised_hands:

Deze drie spreken me toevallig erg aan Jan……verder valt ‘t reuze mee :wink::sun_with_face:

1 like

Leuk aflevering weer, mannen! Hoewel de whishy er duidelijk voor zorgde dat jullie wat moeilijk op filmtitels en acteursnamen kwamen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Van mij, het ligt voor de hand, dan nog een paar mentions van TAG Heuer horloges, in films. Natuurlijk noemden jullie al de Heuer Monaco van Steve McQueen, in LeMans.
Exclusive: Steve McQueen's Final 'Le Mans' Watch Is Coming to Auction | GQ

En ja, er komt idd een TAG Heuer 2000, met ingelegde bezel, voor in Wolf of Wallstreet. Maar het meest in beeld is toch de gouden TAG Heuer 1000 en juist deze laatste wordt, onder horlogeliefhebbers, ook de ‘Wolfie’ genoemd.

The Wolf of Wall Street Watches: Tag Heuer, Rolex, and IWC

Heuer leverde ook een echte ‘Bond watch’, namelijk een zwarte pvd 1000-serie ‘night diver’, gedragen door Timothy Dalton in The Living Daylights.
Tag heuer james bond best sale

Dan draagt Sylvester Stalone, in de film Cobra, een TAG Heuer 2000.
Stallone and Tag Heuer, F1 and brands, iconic pandas

Bruce Willis draagt in de Die Hard films een TAG Heuer 3000 chrono.
Top 10 Watches Worn by Heroes in Film

Tom Cruise draagt in Jerry Maguire een ana-digi TAG heuer S/El.
Jerry Maguire (1996)

Matt Damon draagt in de Bourne-films een TAG Heuer Link chrono.
Jason Bourne's Watches - The Watches From the Bourne Movies

Verder is er nog de ‘Walter White’ TAG Heuer Monaco, uit Breaking Bad.
Walter White from Breaking Bad wearing a TAG Heuer Monaco ...

En, jullie noemden al de verschillende appearances van Ryan Gosling, met een TAG Heuer. Het meest in het oog springend zijn, imo, Grey Man
Ryan Gosling Watch - In the Gray Man Movie – IFL Watches

en Fall Guy.
10 things to know about The Fall Guy | TAG Heuer Official ...

Nou ja, dat zijn er zo een paar die bij mij bovenkomen. Maar goed, ik zit ook alweer aan m’n tweede biertje, op deze hete dag. Dus misschien ben ik nog wat vergeten.

13 likes

De legendarische film-horloge-combinaties komen wat mij betreft vooral uit films van hoge kwaliteit, dus wat de stelling betreft: “de film maakt het horloge”.

En deze mag niet ontbreken, de Seiko 7A28 uit Aliens:

11 likes

Het horloge in American Psycho blijkt geen Rolex maar een Seiko geweest te zijn.
American Seiko zegmaar

19 likes

5 likes

Dan heb ik de verkeerde gekocht :flushed:

3 likes

Erg genoten van de 2 laatste afleveringen van de podcast. :+1:

1 like

In het boek zegt hij wel “dont touch the Rolex”, maar in de film hebben ze daar “dont touch the Watch” van gemaakt, volgens mij omdat Rolex niets te maken wilde hebben met de nogal expliciete en zeer gewelddadige film (het boek was nog veeeeeeel erger en veroorzaakte veel ophef).

3 likes

Natuurlijk, het is Amerika, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze je iets kunnen maken als je zo’n zin zou gebruiken in een film.

1 like

Dat denk ik ook niet idd.

Maar het boek is wel echt “next level”, ik bedoel: er worden wel heeeeel smerige dingen in beschreven.
Dat gezegd hebbende vind ik dat ook dát moet kunnen, het blijft fictie.

2 likes

Toch maar eens lezen dan dat boek

2 likes

Een artiestmet “niet-protserige” horloges. Eminem en zijn Casio’s. Om er maar even 3 te pakken.

IMG_1379
IMG_1378
eminem_limited_watch_pointing

3 likes

De man weet het wel leuk af te wisselen

3 likes

Mooie podcast. Vanmorgen omgereden om hem in één keer te luisteren.

Overigens ben ik vrij nieuw, maar wél voor verdieping. :wink:

Eén iconisch horloge was die van Michael Knight. Weliswaar een TV-serie, maar die zorgde er zelfs de afgelopen jaren voor dat ik blij was met mijn Smartwatch omdat die me daar vaak aan herinnerde.

Diverse acteurs die in de podcast genoemd worden kozen zelf hun horloge, soms tegen de door de curator samengestelde adviezen in.

Leuk ook de motivatie erachter: door een eigen horloge te kiezen, hadden ze tijdens de voorbereidingen al een band met het horloge als karakter. Dat is natuurlijk een geweldig avontuur. Soms vonden ze de keuze van de curator niet passen bij de gelaagdheid van hun karakter, te cliché bijvoorbeeld. Acteurs houden van details. Dat blijkt.

3 likes

Ja I know haha. Maar de opmerking uit de show ging over bekende mensen die het voor de bling dragen enzo.
Kan me ook een interview van Eminem herinneren dat toen hij al best bekend was een Rollie wilde kopen en zijn manager ging bellen of hij dat wel kon betalen. :grin:

1 like

Schitterend! Het had wel net mooier geweest als hij het bij de g-shocks gehouden had. Basic t-shirtjes en G -Shocks (en vlijmscherpe lyrics)

1 like