Podcast Mannen van de Tijd

Tja…Wat Rusland in Oekraïne en andere naastgelegen landen uitvoert is natuurlijk walgelijk, dat staat buiten kijf.

Maar als ik deze logica volg, zouden er ook geen Amerikaanse, Franse, Britse, Chinese en horloge huizen die daar delen laten fabriceren (en ga zo nog maar even door) horloges gedragen moeten worden door de oneigenlijke interventies in het midden oosten, hongkong, Tibet, zo ong. het hele Afrikaanse continent.

Dan kun je een hoop afschrijven en daar ga ik niet aan beginnen. De wereld is een shit show en ik hou de hobby er graag buiten.

Maar ieder het zijne natuurlijk he. Dan koop je toch geen Raketa. Ik koop ze ook niet, maar dat is vooral omdat ik ze niet te pruimen vind, niet vanwege de geografische locatie van de fabrikant.

3 likes

Het bleek de een na laatste. Vanmorgen de Grönefeld kunnen luisteren. Dankjewel! Na uren scrollen en klikken zit mijn wishlist weer vol met Zeniths, Nomos en een Grönefeld. :sweat_smile:.

5 likes

Leuke aflevering bij Grönefeld heren! Op naar de volgende!

5 likes

Zei Sjors nou “you self bepales” in de review? :joy:

3 likes

Ken je klassiekers! :smirk::ok_hand:t3:

Ik ben heel erg gecharmeerd van goeroe Alon, prachtig zijn net iets te amsterdamse bravoure omdat hij af en toe ook wel erkent dat hij te ver doorschiet. Misschien is het wel beter om zijn aanwezigheid iets meer te verdelen, want drie afleveringen achter elkaar is wat too much.
Collabs bij ACE vind ik altijd goed, alleen ik ben het wel eens dat het ook voor liefhebbers buiten Amsterdam interessant moet zijn, dus iets anders dan die drie kruizen zou fijn zijn.
Verder: ga zo door! Ik geniet er van tijdens het hardlopen

8 likes

Mooie aflevering met/over Gronefeld! En wat is Ruben een eerlijke en oprechte liefhebber, heel fijn om naar te luisteren. :slight_smile:

Goed bezig!

4 likes

Top aflevering mannen!

2 likes

Deze podcast van de week ontdekt. Dus nu diverse aflevering terug luisteren. En kijken of het kan blijven boeien

3 likes

Conclusie: lekker Zwitserse horloges kopen. Zij zijn overal neutraal in en bemoeien zich nergens mee :grin:

De laatste aflevering was erg leuk. De bescheidenheid van Ruben sierde hem en dat voor zo’n merk. Petje af!

3 likes

Helemaal eens. Mooi verhaal, leuke feitjes en gewoon lekker vloeiend luistervoer.

Zeker. Dat siert hem. In tegenstelling tot de professor van de show :sweat_smile: daar mag het Amsterdams bravoure wel wat minder

2 likes

Dat vind ik aantrekkelijk van deze podcasts. Het verschil tussen de Breitling boys, Amsterdamse lezingen, collecties van liefhebbers en de mensen die van hun hobby hun werk hebben gemaakt. Het valt natuurlijk niet evenveel in de smaak, maar wel aantrekkelijk om te luisteren.

12 likes

Wil je nog wat geschiedenis ophalen met je DUITSE Nomos? :laughing:

3 likes

Helemaal eens hoor. De variatie in de afleveringen doen ze goed. Al heb ik persoonlijk een voorkeur aan afleveringen met liefhebbers en forumgenoten zoals de afleveringen met Mozaïek, Han en Willem, de mannen uit het zuiden en onze Rotterdamse modd’er Dao. Maar afwisseling is inderdaad goed.

7 likes

Ach, dat past wel bij het Amsterdamse. De contrasten tussen de verschillende mensen maakt het wel lekker afwisselend.

:rofl: Gelukkig is Nomos na de val van de muur, dus ze hebben een schone lei :grin:

1 like

Wacht de aflevering over twee weken maar af! Loftrompetje!

3 likes

Alvast voortborduren op de aflevering van morgen:

Welk espresso-apparaat moet Fred kopen?

Beste dubbelboiler espressorammer:
  • Lelit Bianca V3
  • Profitec Pro 600
  • ECM Synchronika II
  • Bezzera DUO MN
  • La Marzocco Linea Micra
0 stemmers

Hier moest de Rocket R58 ook nog bij als kanshebber, maar kan de poll niet meer wijzigen…

1 like

Ik zie de Senseo er niet bij staan :thinking:

7 likes
  • Le Petit Prince IWC V3
  • Black Bay Pro 600
  • Synchron duiker II
  • Panerai DUE MN
  • La Bulova Lunar Pilot
0 stemmers
3 likes

Hahaha! Zou zeker wel een vertaling kunnen zijn naar horloges!