Podcast Mannen van de Tijd

Ik heb hem bijna af nu. Niet de leukste aflevering maar weer veel wijzer geworden. Het is echt wel een wens om zo koffie te gaan zetten, maar de wekker gaat nu al om 05:00 om 15 mins later in de auto te zitten met een koffie uit de vol automaat op italiaanse wijze. Dus alles warm maken en dan bezig zijn gaat het kwa tijd jammer genoeg niet worden.

1 like

Top aflevering. Toeval wil dat mijn oude Quickmill het twee weken geleden de geest heeft gegeven. Dus ja…. Dan moet je wat hè.

Vorige week een Bezzerra Magica besteld!!

3 likes

Of Carlo Crocco :joy: :joy:

2 likes

Hahahahaha :rofl: kom ik zo ff checken!

1 like

Ik ben nog op 47 minuten, maar wat een heerlijke aflevering! Ik drink graag koffie en houd van lekkere koffie, maar ik heb er 0 verstand van. De kennis en passie van de heren is vergelijkbaar met die van echte horlogeliefhebbers, dus dit smaakt letterlijk en figuurlijk naar meer.

4 likes

Veel plezier ermee! En de juiste keuze van Bezzera. Alles met de Matrix en de Duo met de kleuren displays moet je laten staan. Gaat binnen het jaar kaduuk! Deze is nog lekker oldskool!

Ik vond deze persoonlijk ook geslaagd! Dank voor de complimenten!

1 like

Heerlijke podcasts gents! Kan mij voorstellen dat het voor de theedrinkers niet boeiend is, maar ik vond hem mooi! :coffee:

Zit nu thuis met een Jura thuis die, zoals in de podcast ook al benoemd werd, ook vol met schimmel zat. Wat een ellende zeg! Na een middagje openschroeven en schoonmaken is die weer het heertje, maar een echte machine lonkt. Mijn maatje heeft een Profitec Go en ik ben ‘in de markt’ dus deze podcast kwam op het juiste moment! :muscle::blush: Nu maar eens kijken welke het gaat worden (en belangrijker, welke bonen en maler :nerd_face:)

5 likes

Is dat zo’n volautomaat? Ik kan dat van vroeger ook nog wel herinneren. Drama was dat. Je kon het ook gewoon niet voorkomen vanwege al die hitte, vocht en koffieprut in dat ding. :face_with_spiral_eyes:

1 like

Bedankt voor de podcast was erg leuk, nu wel een probleem :joy: moet een nieuwe espressomachine hebben . Bedankt :joy:

1 like

In July van dit jaar heb ik mijn supersimpele Delonghi Magnifica S alweer 9 jaar. In die 9 jaar van dagelijks gebruik heb ik NOG NOOIT ook maar één probleem gehad met dat ding. Bizar toch? Mag ook wel eens benoemd worden. Om die reden houd ik de boot nog een beetje af met betrekking tot een upgrade maar na zo’n aflevering krijg je wel zin om koffiemaken wat meer een ambacht te maken.

6 likes

Ben momenteel aan het oriënteren op een nieuwe koffiemachine. Jullie podcast komt op het juiste moment.

Nog niet beluisterd, maar wel heel veel zin in.
Ik houd mijn notitieboekje bij de hand.
:coffee:

3 likes

Welk horloge is het best om de brewtime mee te timen?

2 likes

Yup, idd een volautomaat. Prima ding hoor, maar niet schoon te maken. Onderhoud kost 300 piek, en dat vind ik een beetje zonde. Dus zelf maar ff open geschroefd en uit elkaar gehaald. Nu weer prima, maar een echte espresso machine staat wel op het lijstje. :wink:

2 likes

Toevallig heb ik die laatst ook aangeschaft voor op m’n kantoor. Top ding, vooral omdat hij goed is schoon te maken. Ik heb thuis een Melitta, ook Nice, maar dat ding wordt vies en je kunt hem gewoon niet goed overal schoon krijgen.
Ik zette voorheen mijn koffie ook met een half automaat. Maar dat is gewoon te veel moeite. Volautomatische ftw!

2 likes

Heerlijke aflevering!:ok_hand:t2: Mooi hoe twee hobbies samenkomen in één aflevering. En dat de mannen van espressowinkel helemaal niks met horloges hebben, maar wel vol passie over hun hobby vertellen en luisteren naar de passie van de mannen van de tijd, geeft een hele mooie dynamiek.

Toevallig vorige week zaterdag nog een workshop gehad van Bram bij Espressowinkel. Echt een aanrader voor liefhebbers.

Daarnaast net als hiervoor ook genoemd al 12 jaar een Delonghi Magnifica S. Het plan is te upgraden naar een espressomachine met losse maler wanneer deze het begeeft. Maar hij is niet kapot te krijgen. In al die tijd geen storing mee gehad.

Ga zo door mannen! Jullie podcast is elke twee weken weer een genot om naar uit te kijken en te luisteren. En de diversiteit in gasten maakt het voor mij alleen maar sterker.

5 likes

Delonghi is consumentenspul.

Maar dat zijn we toch ook? :melting_face:

4 likes

Ben maar een simpele Dolce Gusto cappuccino drinker, en toen ik zag dat deze podcast zo lang (1u52m) duurde twijfelde ik nog even. Echter met de airpods in, en onderwijl enkele helaas onvermijdelijke huishoudelijke klusjes uitvoerende, was deze voorbij voordat ik er erg in had. De passie en kennis over koffie, apparatuur en gebruik spatte er vanaf. Net als de reguliere afleveringen heb ook hier met veel plezier naar geluisterd !

2 likes

Happen naar Peijnenburg :kissing_heart: