Podcast Mannen van de Tijd

Als je dat nou vaak genoeg doet ga je het vanzelf geloven :+1:t2:

1 like

Trouwens @Twan, wanneer worden we weer verblijd met een nieuwe aflevering?

Hoi @PetraO, ik weet wel iets van horloges hoor heb ook diverse boeken over horloges.
Maar er is een gezegde “hoe meer je denkt te weten, hoe minder je weet” Ben begonnen met plakhorloges, Invicta je kent het wel en gaande weg meer gaan lezen over uurwerken en hun complicaties. Vandaar dat ik steeds verder ben gegaan met mijn collectie, zoals Breitling, Omega, Tudor, Rolex enz en nog veel meer. Mijn collectie zit nu dik boven de 60+. Maar kom gaande weg er steeds meer achter waar je op moet letten, maar desalniettemin als ik topics lees en nu dus podcast aan het beluisteren ben weet ik dat ik nog steeds in groep 1 zit. In het prille begin keek ik niet zo nauw naar afwerking, uitlijning, indices enz. Maar wordt nog steeds verrast als ik topics lees. Ben nu ook bezig om bij elk horloge de geschiedenis te lezen en hoe het begon. Maar t.o.v vele andere HF leden noem ik mijzelf liever een kneus dan gevorderde of expert want echt dat duurt jaren voordat je zover bent. En zoals gezegd, ben A-technisch dus moet het meer van de theorie hebben. Theoretisch weet ik wel een beetje hoe automaten werken met of zonder compilcaties. Moet mij zeker wel meer gaan verdiepen in de afkortingen die veelal worden gebruikt en de technische benamingen van de onderdelen in horloges. Ga zeker kijken naar dat boek wat je aanbeveelt en daarnaast zijn google en YouTube je beste vriend. Maar echt Petra er valt nog heel wat te leren, zeker gezien het feit dat ik pas 1,5 jaar geleden begonnen ben met de plakhorloges van vakantieveilingen e.d. Tja je moet ergens beginnen en hoe meer je leest, kijkt en luistert des te meer leer je. Maar moet zeggen dat jij ook lekker bezig bent met je horloges, lees je berichten altijd met plezier :smile:

Geloven doen we in de kerk, maar ja noem mij liever een kneus dan gevorderde of expert want dat ben ik zeker niet. En kneus vind ik wel leuker klinken dan leek :wink:. Laat ze mij maar als een kneus zien, ik heb er geen moeite mee :rofl:

1 like

Poah, ik ben bijna helemaal bij :ok_hand:t2: In zeg maar 3,5 week tijd van aflevering 1 naar 66 geworsteld :sweat_smile: Kerels wat een kennis ! De merken, cijfers, kleuren, bezels, kronen vlogen me om de oren haha. Keep on going :+1:t2:

4 likes

Hoi Fred,
Ik wilde je niet beledigen, hoor, maar ik ben zelf zo weg van dit boek. Jouw suggesties voor een podcast voor mensen die nog niet zo lang bezig zijn is een goeie.
Hoe meer ik leer, hoe fascinerender ik de horlogewereld vind.
En ik geloof nog steeds: wat je niet kunt, kun je leren. Zeker als je ouder wordt en het werk het werk kunt laten is iets nieuws leren echt aanbevelingswaardig.
Ik ben linkshandig en daarom ging ik als kind door voir onhandig. Wat blijkt: als ik ergens rustig voor ga zitten, lukt het me.

2 likes

Hoi Petra,

Zo heb ik het ook absoluut niet opgevat hoor, vond het juist leuk dat je mij dit boek aanraadde. Tja linkshandig en dan moest je perse rechts schrijven dat is niet leuk als kind. Ik ben al A-technisch en dan heb ik ook als nadeel dat ik totaal geen geduld heb.
Als je met horloges zelf aan de gang wilt gaan is geduld zeker een vereiste.
Net de podcast Tempus uurwerktechniek zitten beluisteren, nou dan kom je precies bij het punt van Technisch inzicht maar ook heel veel geduld hebben. Was trouwens een goed te volgen podcast, leuk om te horen hoe horlogemakers het vak beleven, een aanrader zou ik zeggen :+1:

1 like

Hoop dat jullie een fijne vakantie hebben heren.

Maar ondertussen op de vrijdag…
sad-pablo-lonely

8 likes

Dit ja. Was altijd wel fijn tijden een autorit :slight_smile:

Eerst al verslaafd aan dit forum, nu ook aan de Podcasts begonnen.
Super informatief en erg leuk om te luisteren.
Thnx en ga zo door👌

1 like

Jullie geduld wordt beloond: nieuwste aflevering staat online!

22 likes

Top, heb er alweer zin in :+1::+1:

Nice!

1 like

Yes! Straks weer lekker luisteren! Zin in! :beers:

Leuke aflevering. Alon zijn passie voor horloges is lekker om naar te luisteren :+1:t2:

1 like

Morgen luisteren #zinin

(Volgens mij zie ik Alon volgende week bij de redbar gtg).

Welkom terug mannen!

4 likes

Lekker dat Amsterdams van Alon :sweat_smile::grimacing:

Mooie aflevering mannen :ok_hand:

1 like

Nope, yours truly is de gastheer aankomende week ^^

Zin in!

5 likes

Ow donderdag! Dat was ik dus alweer vergeten. Goeie reminder!

1 like

image

Tot donderdag

1 like