Pook only!

6 likes

En? Weten we al waarom dat anker op z’n kop staat?

1 like

Ik heb op de site gekeken, maar daar kan ik er niks over vinden. Misschien weet @Janszoon dit?

1 like

Het had te maken met behouden thuiskomst van zeevaarders. Heeft in een van de HFLE2022 gestaan.

3 likes

Symbolisch voor veilige haven.

4 likes

Ik heb ook even gezocht en het kan meerdere betekenissen hebben, zelfs over de tijd van Nero toen er op de huizen van gemartelde en verbrande christenen een omgedraaid anker werd gekalkt. Wat later in de geschiedenis werd het gebruikelijk dat vissers en andere zeevarenden bij terugkomst in de haven het anker ondersteboven aan de boeg hingen. Het symbool is dus al een paar duizend jaar oud en betekend in de meeste gevallen een behouden terugkomst in de haven. Weten we dat ook weer! :grin::+1:

6 likes

Het klopt wat @PetraO zegt! Staat ook ergens op de website, maar kan het zo snel niet vinden.

1 like

1 like

5 likes


Voor het eerst eens goed bekeken met de blauwe strap!
Ik heb hem ook omgekeerd erop nu :+1:

8 likes

6 likes

Even wat leven inblazen. Vandaag wat aan het spelen met bandjes.

8 likes

Dat rood staat zo slecht nog niet, vind ik!

1 like

Dat dacht ik ook, denk wel dat het teveel van het goede is :sweat_smile: misschien gewoon even proberen :smiley:

1 like

Inderdaad…op een kleurrijke dag kan het sowieso :wink:

1 like

Oeps, plastic zit nog op het glas. Maar wat zit die paranatoband lekker zeg.
Snap niet dat er zo weinig op hebben ingeschreven, draai nu eens Pook om en dan staat er toch Koop :wink: O ja, dit is nr. 20 als laatste binnen gekomen, geduldig gewacht mag ik wel zeggen. :smiley:

9 likes

I.v.m. slecht licht de foto zwart wit gemaakt :wink:

8 likes

5 likes

Experimenten met rubber :grin:


Het is de blauwe geworden vandaag - crosspost

5 likes

Die blauwe tropic doet het goed!

2 likes