Als ik zo vrij mag zijn een voorlopige conclusie
te trekken: qua kwaliteit maakt het volgens mij
geen ‘bal’ meer uit of je met je telefoon foto’s
maakt of met een digitale camera.
Niet helemaal, maar komt wel steeds meer in de buurt. Zeker met voldoende licht is het onderscheidt tussen digitale camera en telefoon moeilijk waarneembaar. Maarrrr met een DSLR (digital single lens reflex) oftewel digitale spiegel reflex is er zeer zeker een verschil waarneembaar. Dit valt en staat overigens ook weer met de lens die je gebruikt hoor…
Voorbeeld: Een Omega behuizing (die je bijvoorbeeld gisteravond hebt aangeschaft ) en een goedkoop Chinees uurwerkje. Dan zul je nooit het optimale rendement krijgen.
Laatst op de SAHH wat foto’s gemaakt met m’n HTC Desire S. Met wisseend succes.
Ze zijn wel bijgesneden, dus in meer of mindere mate vergroot.
Kwaliteit hangt idd erg af van het licht, maar instellen zoals je met een gewone camera kan doen is lastig.
Geef mij maar eigenlijk een oude vertrouwde spiegel reflex, of de moderne digitale variant, maar ja, daar koop je ook weer een aantal leuke ouwe Russen voor:D
Met de HTC Sensation.
Niks mis met camera’s op mobiele telefoons lijkt mij.
Het is toch de man achter de camera die ervoor zorgt of het een mooie foto is.
Ik heb net als Tom Vreeken een HTC Desire S, en voor de camera heb je behoorlijk wat instellingen die je kan wijzigen zoals iso waarden,wit balans,scenes,etc. En ik ben wel tevreden met de manier hoe mijn HTC foto’s maakt.