Post hier je unieke forum horloge

Toch suggereert dit iets anders als:

De eerste quote beloofd een mooi verhaal, helaas kan renejk het niet mooier maken dan het is

2 likes

ik stel twee keer een nette vraag en krijg twee keer antwoord alsof ik dom ben. Dat vind ik niet zo netjes en staat los van het feit of iemand ergens verstand van heeft of niet.

2 likes

Daar zit niets achter.
Een batterij is niet nodig want het is een handopwinder en voor service moet gewoon de achterdeksel er af

1 like

Superrrcool!!

1 like

Komt bij SC vandaanā€¦

Aangezien mn pa en ik dezelfde horloges mooi vinden heb ik gezocht naar een 2deā€¦ nooit gevonden helaas.
Daarom past mn pa er voorlopig op.

Zoek overigens nog steedsā€¦

2 likes

Die heb ik gister gepast bij Fillipucci. Vriendelijk volk daar. Mooie nato ook.

Alleen mijn bandje is niet van Ko, maar van ABP.

1 like

En dan kijk je een keer op marktplaatsā€¦

en ineen zie je dezelfdeā€¦ ook met slijtage
En helaas iets te duur

jij wil iets horen dat er niet is denk ik ?

wat ik gezegd heb, letterlijk , is :

ik weet 100% zeker dat er hier (en waar dan ook ter wereld tot op vandaag :wink: ) maar 1 van is , en dat is degene die ik heb

dan vraag jij ā€˜waarom is dit de laatsteā€™

mijn antwoord is (in het kort) ik heb geen idee waarom er nog maar 1 van is maar ik kan wel een aantal redenen bedenken (zie hierboven , en voor mij is het verschil tussen ā€˜enig bekendeā€™ en de ā€˜laatsteā€™ heel groot)

en wat daar de reden van is zal altijd een raadsel zijn/blijven , maar er zijn er in 1948 maar een beperkt aantal (50) van gemaakt , het klokje is inmiddels 70 jaar oud , er zijn er XX van omgesmolten , XX van weggegooid en XX niet boven water gekomen.

en nu op eens wil ik geen verhaal vertellen of doet een antwoord mij pijn ?

Ik heb geen idee wat ik heb gemist maar volgens mij heb ik al je vragen eerlijk en heel open beantwoord , als je daar niet tevreden mee bent kan ik dat ook niet helpen , de info die ik heb heb ik je gegeven maar ik ga het niet mooier of lelijker maken dan dat het is ?

6 likes

Pontiac Mono Rattrapante

13 likes

6 likes

Of mijn JLC hier uniek is? Geen ideeā€¦

10 likes

Ook nog niet gezien alhier

2 likes

Deze zeker ook geen 2e op het HF

4 likes

Kennelijk had ik dit horloge HIER moeten neerzetten.
Staat nu ergens anders.
Dus hier alleen een foto.

3 likes

Mooi horloge heb een langwerpig model gehad :+1:

Chronometre Election 5-steens handwinder uit 1912.

4 likes

4 likes

Ik zie hier hele mooie horloges voorbij komen, sommige heb ik nog nooit eerder gezien.
Ik zag jammer genoeg maar 2 le coultre horloges langskomen.
Deze le coultre op de foto is zeker uniek, tenminste ik heb dit model nog nergens anders gezien.


Dan is deze Cartier ook wel in te passen in dit topic.

Trouwens mijn mistery van le coultre zie ik ook niet zo vaak.

11 likes

Dit is wel een uniek mooi ding, naar mijn zeer bescheiden mening.

1 like