Precisie van een mechanisch horloge na een paar maanden stil te hebben gelegen

Welk horloge gaat het om? Zou niet mogen namelijk.

1 like

:relaxed::grin::ok_hand:!

1 tweetje, olie moet blijven lopen is mij verteld?

Omega Speedmaster Reduced 3810.12.00 “Michael Schumacher” Yellow uit 1997.

Gewoon dragen iedere dag!
En anders geef je deze beauty weer een onderhoudsbeurt om de 7 jaar :sweat_smile:

3 likes

Ik draag hem inderdaad non-stop sinds ik hem kreeg en daar zie ik niet zo snel verandering in komen! :smile: :+1: Heel fijn horloge.

naar maanden stil hebben gelegen :thinking:

Ik heb hem sinds maandag: de vorige eigenaar droeg hem niet.

Effe laten in lopen is mij verteld? zelfde had ik met de 2 Orients :smiley:

Dat was ook precies de vraag waarmee ik deze topic startte: moet het horloge inlopen nadat het meerdere maanden stil heeft gelegen na het onderhoud.

2 likes

Watchwinder is fijn voor het weer inlopen zei de juwelier naar een service :joy:
en maar draaien dat ding :laughing: wel mooi om te zien, wist ik niet?

Met inlopen wordt hier hooguit het verdelen van de olie over alle onderdelen bedoeld. Dus alle tandwielen een paar x rond. Een paar dagen dragen en handmatig de datumschijf een maand doordraaien.

1 like

Okay, ik houd het de komende dagen in de gaten, dank! Overigens zit er geen datum op. :wink:

Update: het valt op zich wel mee met de afwijking, die is over de afgelopen 24 uur -25 seconden. Wel heb ik vanochtend ongeveer anderhalf uur de chronograaf aan gehad, omdat ik iets moest timen. Ik weet niet of dat invloed heeft op de afwijking van het uurwerk?

Wel prima voor de doorsmering :wink:
Met een beetje geluk gaat ie steeds mooier lopen.

1 like

Yep dat kan wel invloed hebben. Ik zou het allemaal gewoon eventjes aankijken.

1 like

:+1:t2: Top!

Thanks! :+1:t2:

In het boekje van mijn Sinn staat het uurwerk eerst een paarmaanden moet lopen alvorens je iets over de nauwkeurigheid kunt zeggen. Maar dat betreft een nieuw uurwerk. Over het timen zegt Sinn dat je dit na het inlopen minimaal een week moet bij houden.

Dus ik zou in dit geval zeggen, draag hem even onafgebroken en doe die timing dan gewoon een dag of 10. En kijk dan naar wat het gemiddelde is. En of er uitschieters zijn etc.

1 like

Ja precies, ga ik doen! Bedankt. :slight_smile: :+1:

1 like