Doos en papieren bij dit horloge is vrij schaars hoor. Ik vind de prijs niet buitengewoon hoog, gezien de staat waarin het horloge verkeert. Ik wou dat ik de fondsen had… 6K is te laag. Is misschien een goed bod op een 1680 zonder papieren, met missende pearl of zo. Ik denk dat marktplaats geen geschikt medium is voor dit horloge.
Dat een Rolex 1680 full set al bijna 2 maanden te koop op Marktplaats staat, zegt wel wat over een te hoge prijs lijkt me zo.
Vintage Rolexen gaan als warme broodjes normaal gesproken.
Ik hou de voorraad van AVW regelmatig in de gaten.
Datejust van 2 a 3000 gaan hard. Alles daarboven heeft wat minder vaart.
Ik kom zelden op marktplaats, en jammer dat het niet aan te tonen is. Lijkt mij nl. heel erg stug.
Hoort deze geen gestanst certificaat te hebben in plaats van een met een handgeschreven nummer?
Ik vind hem niet bijzonder duur eigenlijk. Redelijk comform marktprijs. Mits alles klopt uiteraard.
Naar mijn weten werden in die tijd ook wel handgeschreven certificaten uitgeschreven. Verzamelaars zijn er vaak huiverig voor, omdat je die dingen wel nu blanco kunt kopen, en je dus een certificaat kunt namaken. In dit geval zit het er heel goed uit wat mij betreft.
Het zal vast niet ongewoon geweest zijn in die tijd dat er een stapeltje blanco certificaten lag bij Elka wat werd ingevuld per verkochte Rolex.
Ik meen echter laatst ergens gelezen te hebben dat de 1680 cosc gecertificeerd was en daarom ook voorzien zou moeten zijn van een chronometercerticicaat, dus met gestanst nummer. Kan alleen de link niet vinden.
Misschien had je deze thread gelezen op het Rolexforum. Hier wordt ook opgemerkt dat er een COCS certificaat bij had moeten zitten. Toch is niet alles mij duidelijk, omdat het garantiecertificaat ook het COCS certificaat moest zijn. Mogelijk was ELKA gewoon de originele papieren kwijt.
Klopt! Dat was um…
Volgens dat topic een prima investering denk ik zo
Ik vind die EUR 7500 niet gek voor D&P maar (inderdaad) niet met deze papieren.
Beste toontje66 is het horloge nog te koop of ondertussen verkocht?
Hoor het graag!
Pm gestuurd
Hallo allen! Gezien ik hier nieuw ben even kort voorstellen. Ik ben Maarten en momenteel in het bezit van een Rolex GMT Master Pepsi uit '89.
Momenteel ben ik echter op zoek naar een Rolex Submariner 1680.
Om in het haken op dit onderwerp, voor welk bedrag zou ik momenteel een dergelijk model aan moeten kunnen schaffen? Doos en papieren geen must, stalen band liever wel. Hier boven las ik dat de meningen nogal uiteen lopen…
Haha. Inmiddrls is het 2019 en moet ik een beetje lachen om de prijsdiscussie. Heb ook mijn oog laten vallen op een 1680 voor mijn collectie. Maar ik reken toch op ca. 10k op dit moment.
Jammer dat die MP advertentie nergens meer te vinden is
Is het vergrootglaasje verdwenen?