Prijsverhoging Rolex, nieuwe prijzen

Jürgen Schreef:

Belachelijk die prijsstijgingen. Gaat ondertussen
helemaal nergens meer over. 1.000.000 horloges
maken ze elk jaar, kun je nagaan hoeveel meer
winst dat oplevert.

Als je je prijs zo telkens laat stijgen moet je
ook wat meer bieden vind ik.

Het enige wat hierbij wel voor Rolex pleit is dat het niet een public company is en Rolex meer dan alle andere merken aan goede doelen geeft. Het is een bijzonder complex opgezet bedrijf dat als doelstelling heeft om alle ‘winst’, na personeel en investeringen, te doneren aan goede doelen. Dat neemt niet weg dat ze er zeker warmpjes bij zullen zitten.
Maar ik moet wel zeggen dat vergeleken met 10 jaar geleden de prijzen wel richting het absurde gaan. ‘Vroeger’ (och, voel mij ook alweer oud!) kon je nog Schaap en Citroen binnenlopen met €2500 (ook al een hoop geld!) en weggaan met een Air King of Date. Maar het is altijd al een duur merk geweest. Ik heb toevallig nog een oude prijslijst liggen van rond 1960 en toen betaalde je ook al 1800 gulden voor een gouden DJ uit mijn hoofd.

louis Schreef:

El penumbra Schreef:


Ik ga er nog maar snel eentje halen…

Als je er nu 5 haalt spaar je nog meer uit:+:+:+

Yeah, een straatje Rolexen :smiley:

Grt. René

Als ik die prijzen zie, ben ik wel blij dat de Rolex mij niet kan bekoren. Daar leg je niet zomaar een collectie van aan.

Hoewel ik stiekem wel een Rolex wil,
deze prijzen komen in de buurt van een hogere klasse…

JTrapman Schreef:

Ik ben in ieder geval blij, heb de mijne net voor
de prijsverhoging gekocht.

Zullen we oversteken?
Ik de jouwe als jij 50 wordt. Jij de mijne als ik 80 word :slight_smile:

El penumbra Schreef:

louis Schreef:


El penumbra Schreef:



Ik ga er nog maar snel eentje halen…

Als je er nu 5 haalt spaar je nog meer
uit:+:+:+

Uitermate goed idee! :)-D

Dat hadden we pakweg 20 jaar geleden moeten doen en dan met d&p in de kluis leggen…

Ik begrijp echter de amerikaanse prijzen niet, omdat daar in heel veel staten geen BTW bestaat.

een 116610 in NL: EUR 6.850. Dit is tegen 1,25 (euro is heel laag nu): USD 8.562.
Dit is inclusief BTW.

De amerikaanse prijs is: USD 8.550. Dit is exclusief een BTW in heel veel staten

Of zijn de nederlandse prijzen ex BTW? Nee toch.