Probleem met CWC G10 (tritium wijzerplaat)

Ik heb een probleem met een van mijn oudere horloges, een CWC G10 (tritium wijzerplaat) uit 1990.

Een half jaar geleden was de batterij bijna leeg (seconden wijzer sprong met 5 seconden tegelijk). Bij lokale juwelier de batterij laten vervangen.

Een maand geleden heeft mijn vrouw (zij draagt ook regelmatig dit horloge) het horloge laten stuiteren op de vloer.

Gelukkig geen schade dat ik zo te zien maar sindsdien stop het horloge soms als het plat ligt. Zodra je het horloge draagt blijft het gewoon lopen.

Voor alle zekerheid maar weer een nieuwe batterij laten zetten. Helaas zonder resultaat.

Het uurwerkje is een quartz ETA 955.102 dus niets aparts. Ik heb bij CWC/Silvermans Ltd. navraag gedaan en ze kunnen dit uurwerkje leveren voor £ 75,00 excl. import kosten.

Is er iemand hier die ervaring heeft met het ‘sleutelen’ aan deze CWC G10’s?

Ik wil indien noodzakelijk het uurwerk laten vervangen maar wil eerst weten of het probleem niet door iets anders veroorzaakt wordt.

Helemaal mooi als er iemand in regio Sittard zit die me hiermee verder kan helpen.

1 like

In Algemeen gezet; geeft meer views, en je vervuilt het Ervaringen Met-topic er niet mee. Als extra hulp even deze kaart:

Horloge is een frontlader, om het uurwerk te vervangen moet het glas er uit. Serieuze klus.

1 like