Problemen met automatisch opwinden Eta 7750

Ik heb een horloge met een Eta 7750 uurwerk.
Het uurwerk geeft problemen met het automatisch opwinden, dit ontstaat door de schroefkroon.
Als ik de kroon niet vastdraai werkt de het automatisch opwinden prima.
Als ik de kroon vastdraai en het horloge een tijd draag blijft deze stil staan, als ik de kroon dan los wil draaien zit deze erg vast.

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Hein.

Als je na 5 jaar hetzelfde probleem nog steeds hebt zou ik toch even langs de horlogemaker gaan! :stuck_out_tongue:

11 likes

Wesselink en vreeker alkmaar zijn top op Eta gebied dus zou hun sowieso aanbevelen en een bericht sturen en bespreken wat er mogelijk is.

3 likes

Jeetje, ben jij een wandelende hard disk of zo dat je dit onthoud?
Maar neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben.

Zijn de enige 2 topics/berichten die Hein ooit heeft gemaakt, het forum onthoudt dat allemaal voor mij :wink:

3 likes

Iedereen die basaal een horloge kan servicen kan met een ETA uurwerkje overweg.

De 7750 is eigenlijk een Valjoux uurwerk. Tegenwoordig wordt het allemaal onder de naam ETA verkocht (net als bijv. de Peseux 7001, die nu ETA 7001 heet).

Een 7750 is volgens mij de meest voorkomende automatische chronograaf. Wederom: iedere enigszins redelijke horlogemaker kent ze, heeft ze in de opleiding moeten demonteren en servicen en kan zo’n ding een beurt geven.

Ik zie al met al geen reden waarom je specifiek naar dat bedrijf dat jij aanraadde moet gaan. (Voor de goede orde: Ik heb niets met en ook niets tegen ze, ik denk alleen dat vrijwel iedere horlogemaker hiermee overweg kan.)

Het lijkt er trouwens op dat Hein zelf aan het fröbelen is geweest (zie de oude post waarin hij aangeeft zelf dingen te willen doen en een stel onderdelen bij naam noemt).

Als Hein het een en ander zelf wil oplossen zou hij wellicht beter een technische handleiding voor de service van een 7750 kunnen googelen…

1 like

Reden waarom ik ze aankaart is omdat ik goede ervaringen heb met 2 van mijn eta Tudors. Ze geven een prijsopgave vooraf van alle werkzaamheden zodat je nooit voor verassingen komt te staan en ze zijn gewoon goed geprijst naar mijn idee.

1 like

Toen was reparatie de beste optie, nu is dat wegdoen voor een kip en een ei want het zou zonde zijn als deze inmiddels 5 jaar in de la heeft gelegen.

1 like

Volgens mij doe je iets weg voor een habbekrats, maar staat dat los van het vraagstuk wie er eerder was, de kip of het ei.

1 like

Dan moet ie zeker naar ene Eddio toe :thinking:

1 like

nee hoor, ben tevreden met mijn Navitimer

Belg? Beide kan gewoon in Nederlands namelijk.

Neen, handelaar in lingerie.

Daar is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en de kip was eerst :wink:

3 likes

@Hein2016 we zijn licht benieuwd of dit hetzelfde horloge nog is. Sowieso kan het na 5 jaar wel een beurtje gebruiken naast mogelijke reparatie.

Ben bang dat je daar pas achter gaat komen over 5 jaar…

4 likes