Project horlogekast

Of zelfs lijm…
:stuck_out_tongue:

Erg knap, en natuurlijk interessant om te zien!

Erg mooi Stefan. Hoe heb je de lugs op de ring bevestigd? Het maken van een kast staat bij mij ook nog op mijn wishlist. Om te beginnen eerst maar een paar titanium schijven gekocht.

Groeten,

Coos

1 like

Hi Coos,
Solderen :
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/0/c/b/0cbfde97f4bf8ed9168326d02c1c57e4d5784cb2.jpg
:wink:
Het schijnt onmogelijk voor titanium.
Heb je je schijven al gekregen ?

Update: brushed finish verder af gewerkt, onderdeel gepolijst en glass box crystal

Deze week ga ik de case opsturen zodat er een laagje goud over heen gezet wordt

14 likes

Vind de vorm van de lugs wat “bonkig” maar wel heel mooi gemaakt! :+1:

1 like

Misschien een conische stukje draad in de lug gaten slagen om de kant te sluiten en glad maken voor de goud laagje ?
:wink:

1 like

Ik heb daar over na zitten denken, alleen dit is eigenlijk best praktisch. Als je nu een band wilt verwisselen is dat een kwestie van de push pen indrukken vanaf de zijkant van de lug.

1 like

Precies, de “die hard” bandenswappers op dit forum doen een moord voor drilled lugs. :sunglasses::+1:

1 like

Dat vind ik niet mooi, alleen maar is het nodig als de band met een schroef vast zit.

Anders houd het vuilnis.

1 like

Toch mooi een glass box crystal!

Ieder zijn ding, maar het kasten maken is niet voor mij weg gelegd.
Het is leuk om een keer geprobeerd te hebben, bij het aankomende project zal ik er ook nog 1 moeten maken gezien de afwijkende maten van het uurwerk, maar hierna laat ik het aan de professionals over :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

ik vind hem mooi,doe het je in ieder geval niet na.

1 like