Pulsar uit 1981

Die worden snel smerig. Ik had ooit doorzichtig plastic kaftmateriaal, zelfklevend. Dat was perfect.

1 like

Mijn vrouw lakte ze vroeger af met nagellak.
Werkte perfect.
Maar dan zit je in dit geval toch ook nog met de band.

Zie mijn vorige berichtje:

  • leren band … check
  • blanke nagellak (ook voor de knoop van een spijkerbroek) … check

:wink:

Klopt allemaal, maar ik kan me niet voorstellen dat een ander bandje de bedoeling van TS is

Als je m anders niet kunt dragen door het allergisch eczeem…

Dit is trouwens een van mijn grootste kritiekpunten op Rolex.

Rolex was een pionier in gebruik van titanium (Seadweller had titanium onderdelen). Dat is een materiaal dat voor veel mensen hypo allergeen is en veel zuurbestendiger dan de meeste RVS-legeringen.

Toch koos men voor het gebruik van 904L staal.
Dat is naar mijn idee onbegrijpelijk. Die rommel heeft een heel hoog nikkelgehalte. Nikkel is nu juist een materiaal waarop veel mensen allergisch reageren.

Waarom werden niet ten minste de bodems uit titanium gemaakt?

1 like

Jammer, vond t n sympathiek merk, fraaie degelijke horloges voor n schappelijke prijs.

3 likes

:rofl:

Jaja, dat zal het zijn.
Vandaar dat merken als Seiko, Pulsar enz voor sub 200 Euro titanium horloges kunnen verkopen :wink:

2 likes

Titanium is een van de meest voorkomende metalen ter wereld. Het is niet zozeer de prijs, maar de extra slijtage aan tooling om het te bewerken dat het duur maakt.

Maar voor wat in feite een overprijst luxe-artikel is (kostprijs incl. marketing Eur. 1.000 per stalen Rolex?), zou je zoiets wel mogen verwachten, meen ik.

Zeker met het hoge nikkelgehalte en het verhaal dat 904L betere corrosiebestendigheid biedt. Dat laatste doet titanium namelijk ook, terwijl het veel minder krasgevoelig is. (krast wel, maar sommige gradaties beduidend minder dan staal, terwijl de oxidehuid de krasjes doet vervagen).

1 like

Leve de hype…

Zwitserse horloges hebben geen last van natuurkundige wetten en ze worden in elkaar gezet door kaboutertjes in grotten in de Zwitserse bergen…

Riiiiiiiight…

2 likes

Als je geluk hebt is een nieuw batterijtje voldoende, succes

1 like

Hoi man,

volgens de juwelier is het batterijtje bgeoxideerd en heeft het uurwerkje onherstelbare schade.
Wellicht kan ik nog proberen er een ander uurwerk in te laten plaatsen. Weet niet of die mogelijkheid bestaat. De juwelier zei ook dat de kroon vast zat, maar bij thuiskomst kom ik die er gewoon uittrekken.
Dank voor de reactie en interesse. Groet, Gert

Mischien n second opinion/horogemaker es naar laten kijken?
Veel juweliers schrijven n quartz horloge/uurwerkje snel af.

3 likes

Wordt wel nog verkocht onder die naam

1 like

Het is voor die oudjes vaak mogelijk om voor een appel en een ei wat onderdelendonors van ebay te trekken.

Klopt, zijn rest voorraden…… het merk bestaat niet meer in die zin dat de productie is gestopt.
Bestaande voorraden worden uitverkocht.

2 likes

Ik heb wel wat vriendjes in the UK. Ook in mijn paypal accounts. 1 kerel is vrachtwagenchauffeur dus kan het ook via hem doen.