Purple only: Show je paarse horloge 🟣

Ja die was niet misschien een klein beetje paars :sweat_smile:

1 like

6 likes

Goeie combi! :purple_heart:

1 like

The details make the difference…

6 likes

Het wordt al beter…
Ik blijf door experimenteren met de banden…

4 likes

Dit staat prima!

1 like

Mee eens!

1 like

Andere poging…

Screenshot_20250617-194551~2

2 likes

Deze vind ik er persoonlijk nog iets mooier bij staan. Nice!

1 like

@Bjr1983 bij deze :handshake:

6 likes

Super mooi! :purple_heart:

1 like

Cool!

1 like

:blush:

1 like

Heb ik nog niet eerder gezien, n milanaise band die bij de kastzijde meevormt.

1 like

Zie je steeds vaker tegenwoordig. Ook Breitling heeft een aantal modellen nu. Vind het persoonlijk erg mooi.

1 like

zo zijn ze origineel afgeleverd, prentjes uit de catalogus van 1973 en 1974

Ze zijn eerder geïntroduceerd en de vroegere modellen kwamen op een nsa band en waren voorzien van een andere mechaniek (de eerste 3 van links) Die met de lederen band, want ze werden afgeleverd op hetzij staal hetzij leer, is van dezelfde periode als de paarse

prentje uit de catalogus van de vroegere modellen, meerdere soorten modellen nsa banden behoorden tot de mogelijkheden naargelang de wensen van de nieuwe eigenaar. Heb ergens ook nog prentjes uit reclamefoldertjes waar ze met de banden op staan die op de onze staan

2 likes

De spinnaker seconde seconde fifty Phantoms in paars

3 likes

Ah kijk eens aan, ik heb de andere versie
Mooie bezel op die van jou.

1 like

Het lijkt sterk op de Milanese band die ook op de white Shadow van Universal Genève zit, zoals op deze foto. Op een exemplaar die ik in bezit had sloot het perfect aan. Op de gesp stond ‘Universal’ gedrukt, met hun logo in het andere deel van de sluiting. Ik ging er destijds van uit dat het een origineel ontwerp was, maar inmiddels wel eens vaker bij andere merken dezelfde band gezien.
Hoeft natuurlijk niet gek te zijn, ik heb wel eens gelezen het destijds heel normaal was dat merken onderdelen bij dezelfde fabrikanten inkochten. Zo was er ook een Vacheron Constantin dress horloge met dezelfde kast als deze White Shadow, dan wel van 18k goud.

Compleet offtopic trouwens, excuses.

1 like