Pushpin endlink Tudor

En het derde stuk, het platte vorkje? Die gebruik ik zelf altijd bij wat dikkere leren banden, zodat het leer niet kapot gaat bij demontage. Jij ook? :slight_smile:


Jij geeft aan dat het derde stukje, de platte vork, het derde deel is, dat is voor mij de andere kant. Ik denk dat we het over hetzelfde hebben. Maar ik gebruik dat vorkje voor alle pushpins en zowel voor leer als metalen banden. Ook indien er end-links zijn gebruikt.

Met vriendelijke groet,
Inca

Ik heb veel gereedschap op mijn vakgebied , als de weergoden ons gunstig gezind zijn op de komende rikketik eens kijken naar wat passend gereedschap dan heeft Orisfan ook minder last van mij (hij woont één hunnenbed verder,vlakbij eigenlijk :wink:)

2 likes

Om de BB band los te maken heb je een 6767-F nodig, het vorkje van de S is te breed.

Ik gebruik voor het inzetten van het laatste eindje pushpin altijd de achterkant van een satéprikker waarvan ik dat uiteinde heb verstevigd met een veegje superglue ( zodat die bamboevezels niet splijten )

altijd de horlogekast in je linkerhand achterkant naar je toe,

dan het eerste / onderste deel vd pushpin en de endlink rechtsonder
in of bij de lughole zetten,

vervolgens met die satéprikker en een duimnagel het laatste eindje pushpin rechtsboven induwen.

Losmaken van pushpin met endlink kan je beter in 2 delen doen
eerst rechtsboven met het bandvorkje lospeuteren… en dan niet alles er uittrekken maar dan ook nog even de onderkant van de pushpin uit de lughole wippen, daarna pas de pushpin en endlink helemaal verwijderen.

ja ja, een hunebed van welgeteld 4 stenen en een deksteen(tje) :slight_smile:

maar onder het mom van : een hunebed is een hunebed…

1 like