Quartz only

Draagt prettig, vooral in de zomermaanden.
Kan het een ieder aanbevelen!


Was de enige foto die ik snel voor handen had.

3 likes

Leuk topic. Ik heb weleens een grapje gemaakt dat quartz niet goed zou zijn, maar het doet het gewoon altijd, één keer in de paar jaar een nieuwe batterij en in het slechtste geval een paar seconden per maand afwijking, niet per dag. Bij deze mijn excuses aan quartz, ook al heb je de mechanische horloges bijna om zeep geholpen, ik begrijp nu beter waarom dat gebeurde. Betrouwbaar, accuraat, simpel, goedkoop, robuust. Bij deze mijn Bulova:

8 likes

33 jaar oud, loopt +1 sec/maand!

17 likes

Heel mooi zo’n tuna :ok_hand::ok_hand:

2 likes

Hahahaha…straks ook nog een Automatic Only :joy:

Maar ja…zal er hier ook een paar zetten :upside_down_face:

Deze vandaag…

En de rest…heb er te veel…pffff… :slight_smile:



















Ik stop nu…krijg een lamme hand… :joy::joy::joy:

12 likes

Jij krijgt je eigen topic!:joy::joy::joy:
Er zitten mooie exemplaren tussen😍

1 like

Maar die hi-sonic en cosmotrons zijn toch eigenlijk helemaal geen quartzen? :thinking:

1 like

3 likes

Zit een batterij in toch… ik noem ze zelf hybride horloges, waar vallen ze volgens jou onder dan? :slight_smile:

Thanks! Ah mooi…eigen topic :grin: :joy:

1 like

By far miijn mooiste en fijnste (en duurste)
quartz horloge …

De Hamilton Worldtimer Chrono Quartz. H76714135

Super snelle hands. Altijd leuk om te zien.

8 likes

Klopt, er zit wel een batterij in. De hisonic is een stemvork en de cosmotrons zijn volgens mij gewoon elektronisch. :thinking:

1 like

Nee!.. waar is die met die prachtige blauwe plaat?! :wink::joy:

1 like

Ik heb ook een T Touch. Heel fijn horloge.
Gebruik de functies eerlijk gezegd weinig, maar het werkt wel fijn vind ik.

3 likes

De middelste op de foto, mijn enige en tevens een erg fijne Quartz!

4 likes

Eerlijk gezegd draag ik ‘m vrij weinig. Meer voor in het zwembad en een dagje wandelen. Ligt overigens niet aan het horloge maar meer dat ik voor het werk wat netters draag.

De functies gebruik ik wel degelijk. Altijd leuk om te zien hoe hoog je rijdt als je op vakantie een berg bedwingt. De Touch werkt zeer gemakkelijk. Gewone knoppen, die de touch functies bedienen, werken prima samen met elkaar. Kortom, voor de avonturier een aanrader. In mijn geval is het een leuke vakantieklok (niet denigrerend bedoeld) :slight_smile:

3 likes

Ooooooo sjith… :joy::joy::joy:

Sorry Harry…dit kan echt niet! :astonished:

Maak er gelijk deel 2 van…wat ik nog kan vinden dan :upside_down_face:

Mooie blauwe van Harry :sunglasses:


























En om het goed te maken met @Klokkengek een extra vd blauwe! :ok_hand:

10 likes

Fantastisch ouwe reus! :sunglasses: Dank je wel! Zo ken ik je weer! :joy::+1::blush:

2 likes

Ja…die blauwe die ik van jou toen heb overgenomen is nog steeds gewoon als nieuw en heeft een mooi plekje in mijn vitrinekast… Nog nergens anders tegengekomen zo één! :heart_eyes:

2 likes