Onlangs was er aandacht voor het fraaie ‘Dutch Design’ horloge van Bruno Ninaber. Voor mij aanleiding om die na heel wat jaren niet-dragen, weer tevoorschijn te halen. Nieuwe batterij. Maar helaas, hij loopt niet meer.
Zonder kennis of vaardigheid, maar met voldoende nieuwsgierigheid heb ik het uurwerk opgezocht en gevonden op Caliber Corner. Het betreft ETA Caliber F03.111. Op die site staat omschreven dat wellicht de Coil vervangen moet worden of, wat meer werk, eventueel het hele uurwerk.
Omdat de mij bekende horlogemaker is gestopt, en omdat het niet voor iedereen interessant zal zijn, vraag ik of er wellicht forumleden zijn met een goede tip.
Omgeving Utrecht zou handig zijn, maar afstand is geen probleem.
2 likes
Leuk en de moeite waard vind ik. Heb je hier al gekeken?
Dank voor je reactie. Ik heb zeker eerst op die kaart gekeken. Maar ik wilde nu wat verder zoeken omdat er wat minder ‘klassieke vaardigheid en kennis’ wordt gevraagd. Ik hoop juist op iemand die zich voornamelijk richt op Quartz uurwerken.
Overigens heb ik aan dit horloge al een paar honderd euro uitgegeven. Opnieuw polijsten en matteren vanwege diepe krassen (zeer driftige juwelier) ontstaan bij een batterijwissel. En een nieuwe band. Die investering heb ik zo’n vijf jaar geleden gedaan. Daarna heb ik het horloge niet meer gedragen. Dat de batterij leeg was, is dus niet echt een verrassing.
Groet, Rob
1 like