R U S S I A N watches

Jürgen Schreef:

Even een klein fototje van mijn Rusjes.
http://i35.tinypic.com/11kgrhv.jpg

Jurgen, zonde van dat mooie display ! :wink:

Mooie verzameling Paul. Die oudere exemplaren zijn prachtig. Die uurwerken, daar valt toch niets op aan te merken, ziet er goed uit.

Geuzzz Schreef:

Die vierkante heb ik ook een keer naar zitten
kijken, leuk horloge.

Groeten,

Frank

In het echt is hij mooier.
Wel erg zwaar, maar hele mooie band die doorloopt.
Zie ook http://wereldhorloges.nl/wereld_details/781

Deze Poljot
Groet. Chris

Een paar leukerds uit de collectie…:

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Als je nog eens echt van die ouwe zooi af moet:):slight_smile: Mijn ouwe Strela past er perfect tussen!

Er is altijd een ‘baas boven baas’, mooie foto’s(tu)

Zo, dat is nogal een collectie russen Chris ::o

WOW ::o

wat een kollektie, mooie exemplaren ook; de Okeah vind ik toch wel de allermooiste, heb een beetje spijt dat ik niet meer moeite gedaan heb om er eentje te pakken te krijgen toen ze nog betaalbaar waren :frowning:

Groet,
Paul

Vraagje voor Marc-B1:
Hoe zou je die laatste Aviator van jou beoordelen?
Qua kwaliteit, nauwkeurigheid en de alarmfunctie?

Ze zien er wel mooi uit :slight_smile:

Alvast bedankt.

Dit zijn mijn Sovjets.

Groet,
Mark


Poljot handopwindertje



Aeronavigator


Vostok Amphibia (niet meer in de collectie)


Strela

Groeten,

Stefan

Yes, mooie chrono’s, vooral de zwarte Seconda chrono(tu), maar ze staan allebei op m’n wishlist:)

Mathias Schreef:

Vraagje voor Marc-B1:
Hoe zou je die laatste Aviator van jou
beoordelen?
Qua kwaliteit, nauwkeurigheid en de alarmfunctie?

Ze zien er wel mooi uit :slight_smile:

Alvast bedankt.

Hallo Mathias,

Zonder te willen bluffen: toen ik die pas had heb ik hem eens aan Freddy getoond ( meester-horlogemaker) - hij heeft hem eens op het meettoestel gelegd en stond werkelijk perplex over de precizie en de kwaliteit van dit toch “maar” Russiche horloge.
Dus ik veronderstel wel dat ie OK is :wink:
Het is mijn eerste (en enige) horloge met een mechanisch alarm.

Het alarm is natuurlijk niet zo nauwkeurig als dat van een quartz, maar het heeft wel wat. Het maakt een geluid net zoals een gsm die in trilfunctie staat.

Vraagje voor Marc,

Wat voor chronograaf is dat? Je ziet maar weinig Russische chrono’s met 3 subdials, en ik zag op andere foto’s van je dat de lume ook prima is… Toevallig nog waterdicht ook?

Groeten,

Stefan

Stefanmol Schreef:

Vraagje voor Marc,

Wat voor chronograaf is dat? Je ziet maar weinig
Russische chrono’s met 3 subdials, en ik zag op
andere foto’s van je dat de lume ook prima is…
Toevallig nog waterdicht ook?

Groeten,

Stefan

Het is een Jetfighter (Poljot), je ziet duidelijk dat het een Chronomat (Breitling) look-a-like is … Maar dat vertelt niets over de kwaliteit.

Er zit een Poljot 3133 werk in (volgens de info die ik op het net vind), maar ik denk dat het een Poljot 31681 werk is. (volgens mijn basiskennis)

Maar ik laat het liever over aan de eigenaars van zo’n horloge.

Het is een Poljot Caliber 31682 - volgens mijn vriend Morse (Chris), één van de weinige Poljots die van in de fabiriek af uitstekend afgesteld is. Als je die op het meettoestel legt, is daar zelden iets aan bij te stellen. (tu)
Ben er erg tevreden over.

Beiden bedankt voor de info, weliswaar een look-alike maar toch echt een fraai exemplaar. Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt Marc?

Groeten,

Stefan