Raad het horloge! (Deel 1)

Omega Speedmaster

1 like

Dit is geen Marinemaster. Het is een B-42 Official Cosmonauts Chronograph, Roscosmos (638.10.141.3) met inderdaad, zoals ik heb begrepen, een Marinemaster wijzerplaat.
Volledig origineel zo geleverd door Fortis en daardoor zeldzaam. Ik heb zo’n idee dat jij mij daarover vast veel meer kan vertellen @ABCSteed ?

Kom op zeg, zo moeilijk is hij niet hoor. Jullie zijn op de goede weg.

Is het een Tank Française met gedraaide wijzerplaat?

1 like

Ik raad helemaal niets, zeg het maar gewoon. Seiko?

1 like

Nope. Het is niet eens een tank.

1 like

Geen Seiko

1 like

:+1:t2: Welke?

Ja pffff dat is voor mij wel een lastige limited Edition Blue panda?

1 like

Hoi Anthony, daar kan ik denk ik wel iets meer over vertellen. De Official cosmonauts hebben allemaal een zwarte datumschijf. Je B-42 is zeker bestaand. In de brochure van 2010 staat hij ook keurig afgebeeld. De caseback was een bepaalde productie periode de “Roscosmos” variant. Wat het verwarrend maakt. Het staat buiten kijf dat er veel minder van gemaakt zijn dan van de reguliere OCC

1 like

Leuke instinker. :+1:

Volgens mij moet dit een Cloche de Cartier zijn:

16 likes

Ik neem alvast een voorschotje op het goedkeuren van m’n antwoord door @Colnago met de volgende raadplaat. Veel plezier:

afbeelding

1 like

Een Christiaan van der Klauw?

Nee, helaas

Dan gok ik op iets zeldzamer, namelijk een IWC Il Destriero Scafusia Grand Complication

6 likes

Ben trots op jouw @R_B :+1:

4 likes

is het correcte antwoord. :clap: :+1:

Aan @Chelmswood de eer

3 likes

Een van mn grails :hot_face:

1 like

Ah, daar heb ik wel een idee van. Maar geen tijd meer om zelf weer aan de beurt te zijn dus ik laat hem even aan een ander :zipper_mouth_face:

Wel mooi horloge trouwens @Chelmswood

1 like