Raad het horloge! (Deel 1)

Winnaar. Railmaster, maar ik ga er even van uit dat je deze bedoelde

5 likes

Heel smakelijk horloge! :ok_hand:

1 like

Ik wist niet precies welk exact model; er zijn volgens mij wat verschillende platen van maar de cijfers (“gekromde 4”) gaf het een beetje weg dat het iig een Omega railroad watch moest zijn :slight_smile:

1 like

Railroad is het model volgens deze afbeelding

1 like

Ja, maar die heeft weer een iets andere plaat dan degene die @colnago toonde.

en geen rode secondenwijzer

1 like

Then there is the automatic “Railmaster Official” model which looks similar. All of this type I have picked up date from 1964 – 1968 which seems to coincide with the theory that Ball pressured Omega to stop using the wording “Railroad Official Standard” after 1963 (replacing with “Railmaster Official”) All I have come across are with a cal. 550, case ref 165.002 and have red center second sweeping hand instead of silver.

1 like

Precies daarom twijfelde ik. Maar goed, @ivar1 your on! :+1:

Goeie opdracht hoor @Colnago

1 like

Gelijk maar door?

2 likes

Ik denk een Swatch!

Een Italiaanse Swatch? Nee, maar het heeft wel een klein linkje met Swatch.

tijd voor een tip?

Een Squale? Geen idee wel model maar lijkt wat ouder te zijn.

U vraagt wij draaien!

Het is een modern horloge welke z’n uitstraling uit oudere apparatuur heeft gekregen.

Het is een Italiaans microbrand en heeft een ongewone complicatie: een centrale chronograaf. Er is er iig een, misschien twee, op het forum geweest.

1 like

Ah
een Meccaniche Veneziane?

1 like

Toevallig geen anonimo militare?

1 like

Nee, nog veel meer micro :slight_smile:

De vormgeving komt uit de luchtvaart.

2 likes

Volgens mij kan men met bovenstaande hints er al makkelijk komen, ook al ken je het horloge niet. Mocht iemand meer hints willen: roep maar!

1 like

HTD?