Ik zit gelijk in de wereld van Yachtingrafs, Seafarers, Regatta en, vooruit, Nezumi…
Ik zou bijna Straton zeggen, maar volgens mij is het vintage, niet waar? Die gele vlek bij 15 zit me dwars. Dat zal iets belangrijks zijn…

Yup, de worldmap.

De hints worden wél steeds kleiner Benjamin… ![]()
Ja ja… Maar het is redelijk herkenbaar, tenminste, als je weet wat het is. Dus moet een beetje zuinig zijn en plagen. Je hebt al de wijzerstijl, kleuren, een complicatie en een hele zijkant… Weet je wat, ik geef je gewoon de andere zijkant ook
Een waltham dual crown calendar Watch !
Geen Waltham, wel een triple calendar

Ja joh. Een of ander private label / plakmerk dan?
Dugena ofzo?
Yema en Hamilton hadden ook dit soort vormen in die tijd (net zoals zoveel andere) maar daar ken ik dan geen triple calenders van
Je zat heel dichtbij. De precieze geschiedenis ken ik niet. Dit is een ander merk en als ik op jouw term zoek zie ik geen variant die hierop lijkt, maar ik heb wel een horloge gezien dat wat ontwerpelementen wel heel erg hierop lijkt, naar de Waltham naam draagt en kennelijk een samenwerking was.
Nou. Ik stop met zoeken. Want het zijn allemaal plakmerken. Van dugano tot invicta, of elgin en meer, maar dat is niet te vinden, of je moet toevallig het merk weten ![]()
Het is in elke geval dit horloge maar dan met een andere dial en wijzers maar hetzelfde uurwerk.
![]()
Ja, uurwerken bestudeer ik niet en die kunnnen overal in dat groot genoeg is. Deze kast is waarschijnlijk identiek en de complicatie ook. Merk, wijzers, en wijzerplaat niet. Met deze kleuren en dat patroon en een grote hint richting Waltham kan vast iemand het puzzeltje maken.