Raad het horloge! (Deel 2)

Heb er altijd een zwak voor gehad, maar als beginnend verzamelaar vind ik het nog een hele som om aan een polsklokje te spenderen en eigenlijk is de sportiness niet echt mijn stijl. Bovendien zou ik bevreesd zijn voor de onvermijdelijke krassen op zoveel Titanium. Het geborstelde groen vind ik echt heel aantrekkelijk en op de een of andere manier ogen alle complicaties gebalanceerd in mijn beleving. Wat ook niet helpt is het gemis van reviews van deze serie. Alleen de nog sportievere versie van de Autark kreeg enige aandacht.

2 likes

Well done. Jouw beurt

1 like

Overigens ook hinderlijk dat ze duidelijk voornamelijk promo materiaal hebben gemaakt met een voorlopige versie. De uiteindelijke versie heeft een gepolijste bezel, hetgeen bij deze uitvoering beter staat.

4 likes

Best een leuk merk ook! Maar het kwartje was absoluut niet gevallen bij de plaatjes :see_no_evil:

De volgende!
C~2

2 likes

Ik post hem wel… maar ik twijfel zelf al te veel.

Maar ik gok in ieder geval de world timer hoek?

1 like

Nee dit is hem niet. Het is ook geen FC.

Extra plaatje dan maar.
C~3

welkom in de wereld van de worldwatches, ik heb al weer hele leuke dingen gezien dankzij deze opdracht

1 like

Ik ben totaal niet thuis in dit soort horloges. Ik kwam onder andere bij de VC Overseas terecht vanwege de donker metalen wereldkaart, maar dat is het sowieso niet.

We hebben ook te maken met een eigenaardige wijzer die beide kanten op wijst. Omringd door Arabische nummers die mogelijk een datum aanduiden, of is het een 24 uur schaal? En dan hebben we een andere subdial die tijd aanduidt met Romeinse cijfers. En deze twee dials lijken elkaar niet aan te snijden. Mogelijk dus een horloge met meerdere sundials.

Of dan toch (hoewel misschien is dit een plaatje van een nepper) van Jaquet Droz

Laten we dat verbeteren naar:

5 likes

Jawel! Netjes hoor. :clap:
Inderdaad de Jaquet Droz Grande Seconde Dual Time.

2 likes

Misschien een makkelijke. Voor mij was dit eens gezien, nooit vergeten:

3 likes

Nog eentje:

Minhoon Yoo

“The Carved Piece”.

7 likes

Juist! Jouw beurt

1 like

Ik begin met deze close-up:

1 like