Raafje met een vraagje

Beste forumleden, Na lang stiekem kijken heb ik een account aangemaakt.
Ik ben een starter en heb wat Seiko’s en Vostoks. Mn laatste aanwinst is een Generalskie en ik wil wat meer weten over de leeftijd. Ik ken het Ostwok verhaal, maar heb ook iets gelezen over een kleine vogel op de achterzijde. Dit schijnt een indicatie te zijn voor de leeftijd. Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.

3 likes

Is dit topic anders dan deze?

Nee. Ik kreeg de tip m te herplaatsen. Heb ik mss wat te enthousiast gedaan😊

De juiste weg aar een antwoord net in je andere topic gegeven

Komt uit topic
“Show hier zowel je cccp, sovjet …”

Leeftijd van je horloge, 2e helft jaren 90 verwacht ik.

Julian Kampmann biedt er ook een aan. Met die vogel op achter deksel. Maar hij noemt geen leeftijd helaas. :blush:

Ook nog even in het naslagwerk van Juri Levenberg gekeken voor je.
Vrijwel exact dezelfde Generalskie staat er in, alleen zonder Ostwok logo.
Bouwjaar 1991.
Caliber 2414.
Ostwok heeft Vostok modellen van zijn logo voorzien en opnieuw uitgebracht, of uit oude voorraad gekocht en met nieuwe wijzerplaten, dat weet ik niet, vanaf 1995. Dus dan heb je een aardige tijds indicatie.

Interressant was ook de afbeelding van zo’n caseback in het boek.
Bijna dezelfde, alleen met serie nummer gegraveerd op de plek van “made in Russia” bij die van jou.
Beschrijving was " oude versie van de militaire editie van model Komandirskie." achterdeksel met serienummer".
Dat deksel is waarschijnlijk dus ook opnieuw uitgebracht.

Graag gedaan. :wink:

Horloge is in prachtige staat trouwens! :ok_hand:

Hoi Omega, wat leuk dit. Dank je voor alle moeite. Er zit zoveel overlap in info en modellen, dat er soms geen chocolade van te maken is.
Hij ziet er idd nog erg netjes uit.
Nogmaals dank.

1 like

Nogmaals graag gedaan. Veel plezier van je horloges, en kijk nog eens rond op de aanbevolen topics. :blush: