Rammelende rotor

watchup Schreef:

Dat is toch duidelijk.

Met een Dremel natuurlijk. Dat je dat niet weet.

:wink: :wink:

:slight_smile:

Cheers,
Elf.

Dat is niet eerlijk … Jij maakt grapjes (:smiley:

Toch… Geloof ik dat een rotor wel "gebalanceerd moet zijn… dat wil zeggen… dat ie links en rechts van het draaipunt even zwaar moet zijn… maar… dat doet ie zelf al… 't zwaartepunt is tenslotte altijd op een bepaalde afstand van het hart…

bij de Balans moet het zwaartepunt wel precies samenvallen met de hartlijn van de as… maar het balanceren daarvan is niet moeilijk… 't werkt net zo als het balanceren van een slijpsteen… en daar heb ik plenty ervaring mee… :slight_smile:

Tuurlijk Hub.

Mijn vorige post was natuurlijk een beetje de draak steken met.

Zo’n rotor is uiteraard ƩƩn en al onbalans. Als je een rotor in balans zou willen krijgen dan krijgt hij ook gelijk een andere vorm en daarmee een andere naam, namelijk schijf. In die vorm en volledig uitgebalanceerd zal deze weinig tot geen opwinding veroorzaken.

:wink:

Elf.

IK verwacht een nette afhandeling van de verkoper. Even laten rusten tot na de feestdagen.
to be continued

@Watchup… je zou natuurlijk een rotor in de vorm van een schijf kunnen maken… maar dan zie je niets meer van het meestal prachtige uurwerkje eronder… kwestie van de schijf aan ƩƩn kant dikker maken…

Hallo Arie heb een nieuw filmpje op youtube gezet waar je de rotor kunt zien en horen draaien. Kun je die voor mij hier op zetten?
Rambling rotor flightdeck titanio part 2
Bvd Ivo

Zo zou het goed moeten zijn, weer wat geleerd

Tuurlijk. Mee eens. Een vliegwiel uit een motorblok is een goed voorbeeld daarvan.

Elf.

Ik hoor em ook als ie gewoon draait… doet pijn aan de oren… 'sniegoe…

Maar volgens de verkoper niks mee aan de hand, het is immers een nieuw horloge.

'k zou em zelf eens in mijn handen moeten hebben… maar ik vind het een vreemd geluid… 't klinkt niet lekker… niet te beschrijven… maar ik kan horen of iets goed klinkt of niet… en ik heb hier geen lekker gevoel bij…

hooligan Schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=DAWzpoEb6JE
Zo zou het goed moeten zijn, weer wat geleerd

je moet t klokje ook niet tegen je camera aanrammen.

00:52 ā€œTOK!ā€
:wink:

klinkt me ook niet helemaal lekker. weet echter niet of de rotor niet beetje naar links en rechts verschuift bij t op n neer bewegen.

Dusdanig balanceren dat het zwaartepunt van de rotor naar het hart van de rotor verplaatst zal worden , dan is het probleem over (:smiley:

Drupje superlijm?

Dus toch de Dremel :slight_smile:

Hub Hannemann Schreef:

Dusdanig balanceren dat het zwaartepunt van de
rotor naar het hart van de rotor verplaatst zal
worden , dan is het probleem over (:smiley:

Horloge gaat retour, aankoop bedrag wordt geretourneerd, omruilen of reparatie is niet mogelijk want er is niets aan de hand met het horloge.
Jammer dat het zover moet komen, dan maar opzoek naar iets anders:(

hooligan Schreef:

Horloge gaat retour, aankoop bedrag wordt
geretourneerd, omruilen of reparatie is niet
mogelijk want er is niets aan de hand met het
horloge.
Jammer dat het zover moet komen, dan maar opzoek
naar iets anders:(

vreemd zeg. zou uit nieuwsgierigheid om toch nog bij n andere horlogemaker of spexiaist zijn gegaan om irl te laten checken wat t zou kunnen. extern wel te verstaan, want als n derde eraan sleutelt, ben je waarsch garantie kwijt.