Re: Ben ik de enige

Sarcasme aan…
Welke debiel wil dat nou en wie maakt zich daar nu druk over?
Sarcasme uit…
:smiley:

Het kan helpen door het laatste stukje de wijzers terug te draaien ipv alleen vooruit goed te zetten (als je begrijpt wat ik bedoel). Dan is alle speling in de raderen weg en zou hij direct moeten pakken. Ik let er zelf namelijk ook altijd op en afhankelijk van het uurwerk moet ik dat trucje toepassen of niet.

Nee hoor je bent niet de enige. Bij mij moet alles exact kloppen.
Wel klote dat dit met je Monaco lastig is in te stellen, hoort m.i. echt niet bij een klok met dergelijk uurwerk en prijs.

Ben ook zo’n debiel. Let daar ook altijd op. Voelt gewoon niet goed als dat niet klopt! ; )

Ik heb dat ook met een vintage met PUW 1560 automatic uurwerk.

Als ik die op tijd zet ( met tegen hacken seconde )
duurt het een halve minuut voordat de minuten wijzer
mee gaat lopen.

Ik zet daarom de minutenwijzer een heel klein beetje voor zodat
alles precies op de indices uit komt als de secondewijzer de 12 passeert.

Nu ook mijn vraag: is dit bekend van dit uurwerk?
Loopt overigens uitstekend op tijd.

Grt.

Heb ik ook ‘last’ van :smiley:

Opvallend is dat ik alleen bij Rolex de ervaring heb dat de wijzers automatisch goed staan. Bij andere merken/cal.'s heb ik altijd dat ik er goed op moet letten bij het instellen van de tijd.

Volstrekt normale gewoonte, bij mij moet er altijd gesynchroniseerd worden met atoomtijd.

Quarz ( :slight_smile: ) kopen.

+1

Elf.

you’re not alone. ik pak er bovendien ook n atoomkloksite bij. 2 secondes te vroeg druk ik em voor de zekerheid al in, om zoveel mogelijk te voorkomen dat n klokje achterloopt.

Wil ik ook bij quartz. Maar dan ben je ook nog afhankelijk van de nauwkeurigheid bij montage waardoor vaak de secondewijzer maar een beetje rondzwabbert tussen de indexen door.

Ik ben dus ook zo “gek”.

Oh nu ga ik daar ook opletten. Voorlopig lees ik hier niet meer. Ik word er druk van (:smiley:

P.s. het werkt goed bij The Moon Monster yeah ::o

Ik moet al op zoveel letten, het horloge goed op de pols,geen vette vingers, glas schoon,onderkant schoon,tijd goed, datum goed, etc etc. Maare hier ga ik ook op letten. :smiley:

O ik was ook zo vroeger. Koester deze afwijking want toen het bij mij weg ging ontstond er een bijna genezing van het horlogevirus. Ik ben nu tevreden met veel minder en het hoeft ook niet meer duur te zijn. Die horlogerie dwangneuroses zijn nu helemaal verdwenen. Het is een dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik opgelucht maar aan de andere kant lonkt die hunkering naar perfectie en nauwkeurigheid ook.

Mijn vrouw noemt dit autisme. Maar ik ben dus blijkbaar niet de enige :wink: