Re: De volgende keuze

Met beide horloges is niets mis! Kwestie van smaak (en budget), zou ik zeggen. Persoonlijk zou ik voor de Navitimer gaan (de bovenste dus) als ik moest kiezen uit beide.

Mijn beste,

Een moeilijke keuze, zeker voor iemand als ik welke van ‘Breitling’ weinig afweet. Dus waar let je dan in eerste instantie op, de prijs en complicaties buiten beschouwing gelaten; de vormgeving. Derhalve zou ik kiezen voor de Navitimer ‘Montbriljant’. Volgens de wet der esthetica is het horloge meer in balans. Met name de datum op de zes uur gaat mooi, harmonieus over in het geheel. Ook de fraaie rode cirkel in het midden geeft het geheel een verzorgde uitstraling. Overigens is mij niet bekend waar deze rode cirkel voor dient?

Veel succes met je keuze, we merken het wel.

Orologio Signaturis Temporis

De dag nadat ik je berichtje voor het eerst heb gelezen, realiseer ik mij opeens dat je ook eens zou kunnen kijken bij Sinn. Die hebben ook van dit genre chronografen, maar dan voor ongeveer de helft van de Breitling-prijs. En toch zijn ze kwalitatief niet minder. En zeker ook niet minder mooi!
Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Sinn 903 St.
Da’s een prachthorloge! Je moet je alleen even afvragen hoe lang je het horloge dragen wilt. De inruilwaarde van een Breitling zal namelijk hoger liggen dan die van een Sinn.

Succes met je keuze,
Paul G.

deze vind ik ook niet verkeerd :wink:

geheel niet verkeerd…maar das wel weer heel anders dan de breitling.

Tsja, als de keuze moet worden gemaakt tussen een Breitling en een Panerai dan zou ik absoluut voor de Panerai gaan.

NB: in een Panerai zit toch ook geen eigen uurwerk?

Groet,
Steven

Een Panerai is een heel ander type horloge. Niet geheel mijn smaak, maar wel beslist een mooi horloge!
Misschien is het een idee om eerst voor jezelf wat info te verzamelen over de horloges die je mooi vindt, voordat je door de bomen het bos niet meer ziet.
En loop eens binnen bij de juwelier om die Breitling en die Panerai eens om je pols te doen. Vaak voel je dan meteen of het ‘jouw horloge’ is of niet. En dat vergemakkelijkt je keuze!

amaille Schreef:

Hoi Steven, ik zal er een nachtje over moeten
slapen! In de PAM 29 die ik nu heb zit een
aangepaste ETA 2893/2 uurwerk. Panerai heeft ook
eigen uurwerken, die trouwens zeer fraai zijn
afgewerkt. Ik laat het jullie nog zeker weten!

Groet,

Antoon

vroeger gebruite panerai rolex uurwerken, later na de herstart waren het eta uurwerken, tegenwoordig hebben ze ook eiegen uurwerken. Maar dat is niets meer dan uurwerken gemaakt door en ander richemont concern, dus dan zou je alles wat van het swatch concern komt ook manufactuur moeten noemen.

In de prijsklasse van de genoemde horloges zou ik zelf denk ik kijken naar : Jaeger-LeCoultre, Minerva, Union, Glashutte original enz enz.

Paul G. Schreef:

Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Sinn 903 St.
Da’s een prachthorloge! Je moet je alleen even
afvragen hoe lang je het horloge dragen wilt. De
inruilwaarde van een Breitling zal namelijk hoger
liggen dan die van een Sinn.

Succes met je keuze,
Paul G.

Dan ben ik niet met je eens Paul G.
Ik heb laatst een nieuwe Sinn GMT 144 ST gekocht en ging eerst kijken naar een 2e hands.
Waar ik achter ben gekomen is dat de 2e hands prijs heel dicht bij de nieuwprijs ligt.
En dit geld voor alle Sinn modellen.
Dus bij inruil zal er ook niet veel vanaf gaan.

N.B Sinn horloge`s zijn zowiezo 2e hands mondjesmaat te verkrijgen.

ben benieuwd…