Helemaal juist, de waardeontwikkeling kun je toch niet voorspellen dus koop iets waar je het geld voor over hebt en van geniet en als je later een goede deal kunt maken merk je dan weer wel. Ikzelf ben een PIWC liefhebber maar met een van der Gang zou ik ook heel gelukkig kunnen worden.
Los van deze mening lijkt de IWC (Prtuguese Automatic) voorlopig waardevast te blijven aangezien per 1 juni de prijs met 500,-€ is gestegen en IWC per 1 oktober 2011 weer een verhoging gaat doorvoeren. De Franc/Euro koers zal vast de hoofdreden zijn.
Ik ben 't niet met je eens - heb ze allebei in de hand gehad en heb daarna een Portugieser gekocht. De kroon en kast van vd Gang was top, maar de wijzerplaat en afwerking van het uurwerk verbleekte bij de IWC Port… De eerste versies van de rotor van vd Gang waren niet erg fraai afgwerkt - ik geloof dat hij dat later veranderd (= mooier) heeft.
Ik kon niet over de verschillende lettertypes heen komen en het woord “watches” op de wijzerplaat…
Groet
Mark
Wat kost een tweedehands portugieser op dit moment ongeveer?
rond de 4250,- € (en vast stijgend)
Eigenlijk valt dat best wel tegen. Je verliest er dus geld op…?
mikegilsing Schreef:
Eigenlijk valt dat best wel tegen. Je verliest er
dus geld op…?
Op welk horloge niet? Wacht, ik kan het antwoord al raden…
Valt mee, nieuwprijzen stijgen dus tweedehands zal dat wat meegaan (4500,-€?) en als je bedenkt dat je (via grijze verkoop) deze in mei nog voor 4575,-€ (en een prijsverhoging daarvoor voor weer voor minder geld) kon kopen dan zou het zo maar kunnen zijn dat je (nieuwe) horloge naar een jaar of twee het aanschafbedrag opbrengt (ook na aankoop bij A.D. na prijsonderhandeling want wie betaalt de adviesprijs?).
Nog even over VdG. Voor dit soort (min of meer Nederlandse) merken is nauwelijks een tweedehands markt. Verwacht dus ook geen waardebehoud als je overweegt een dergelijk horloge te verkopen. Laat staan dat je hoopt op waardestijging… Hoogstens als je een gouden koopt en de goudprijs stijgt…
Er is inderdaad geen tweedehands markt voor dit soort (op zich goede) horloges. Er zijn mensen die dat interpreteren als “iedereen is zo gelukkig met z’n horloge dat ze ze niet willen verkopen” en van mij mogen ze. In de praktijk betekent het dat er geen kopers zijn.
Er staat er momenteel 1 te koop op marktplaats. Ging toch vrij snel naar 3.500 euro
Met hulp van een goed vriend wellicht :)?
Tja, dat weet je inderdaad nooit met internetverkoop. Maar aan de andere kant; marktplaats is geen veilingsite als ebay, dus de prijs opdrijven door zelf te (laten) bieden is op marktplaats volgens mij toch wat minder relevant
Het is nummer 065/250, hij is nu gereserveerd. We zullen zien of/waneer deze weer opduikt.
JeR Schreef:
Tja, dat weet je inderdaad nooit met
internetverkoop. Maar aan de andere kant;
marktplaats is geen veilingsite als ebay, dus de
prijs opdrijven door zelf te (laten) bieden is op
marktplaats volgens mij toch wat minder relevant
Of het minder relevant is weet ik niet, naar het is nog steeds een eenvoudige truc om de indruk te wekken dat er interesse is en daarmee de prijs te beïnvloeden. En anders dan bij Ebay heb je daar geen “vriendje” voor nodig, want als verkoper kan je simpel onder 1 of meerdere namen meebieden.
In 2008 heeft er een van der gang met witte wijzerplaat te koop gestaan. Uit nieuwsgierigheid heb ik contact opgenomen met deze man. Deze was nieuw 5400 euro. Uiteindelijk had deze man hem voor 4300 verkocht. Hij had weinig tijd en moest er dus snel van af.
Over de tweedehandsmarkt. Er wordt gesuggereerd dat er geen kopers zijn. In totaal zijn er van het eerste model 750 stuks (3x250 stuks). Dat betekend dat er dus weinig aanbieders zijn. Als die allemaal tevreden zijn, zijn er dus weinig op de markt te krijgen. Dat maakt het horloge aleen maar exclusiever, toch? Het is geen horloge voor de massa, juist voor de kenners en die hebben er best wel wat voor over als ze hun zinnen erop gezet hebben.
Ik ben ook erg geinteresseerd hoe het hiermee zit. Ik weet dat ze wel echt nog bezig zijn; een vriend van me is een jaartje geleden nog bij 'm op bezoek geweest, maar iets nieuws heb ik ook al lang niet meer gehoord…
gr.Joep
Ben ook benieuwd. Ze maken mooie klokjes. Maar met die vernieuwingen zullen de prijzen een stukkie omhoog gaan.
marnix.moed Schreef:
Ben ook benieuwd. Ze maken mooie klokjes. Maar met
die vernieuwingen zullen de prijzen een stukkie
omhoog gaan.
… en die waren al niet overdreven laag…
Daar d8 ik ook als eerste aan…
Ze zijn duur, of ze nou mooi zijn of niet, het model van der Gang wat mij te binnen schiet leek erg op een IWC, dan koop je die toch, lijkt me een waarde vaster alternatief!