mikegilsing Schreef:
Eigenlijk valt dat best wel tegen. Je verliest er
dus geld op…?
Op welk horloge niet? Wacht, ik kan het antwoord al raden…
Eigenlijk valt dat best wel tegen. Je verliest er
dus geld op…?
Op welk horloge niet? Wacht, ik kan het antwoord al raden…
Valt mee, nieuwprijzen stijgen dus tweedehands zal dat wat meegaan (4500,-€?) en als je bedenkt dat je (via grijze verkoop) deze in mei nog voor 4575,-€ (en een prijsverhoging daarvoor voor weer voor minder geld) kon kopen dan zou het zo maar kunnen zijn dat je (nieuwe) horloge naar een jaar of twee het aanschafbedrag opbrengt (ook na aankoop bij A.D. na prijsonderhandeling want wie betaalt de adviesprijs?).
Nog even over VdG. Voor dit soort (min of meer Nederlandse) merken is nauwelijks een tweedehands markt. Verwacht dus ook geen waardebehoud als je overweegt een dergelijk horloge te verkopen. Laat staan dat je hoopt op waardestijging… Hoogstens als je een gouden koopt en de goudprijs stijgt…
Er is inderdaad geen tweedehands markt voor dit soort (op zich goede) horloges. Er zijn mensen die dat interpreteren als “iedereen is zo gelukkig met z’n horloge dat ze ze niet willen verkopen” en van mij mogen ze. In de praktijk betekent het dat er geen kopers zijn.
Er staat er momenteel 1 te koop op marktplaats. Ging toch vrij snel naar 3.500 euro