Re: woensdag!!!!!!!!!!!!!!!

Vanochtend en vanmiddag na lange tijd weer eens de Precista 18a

En zo naar de repetitie de Strela

Vanwege de kans op sneeuw en gladheid had ik mezelf helemaal voorbereid. Vroeg op, overlevingspakketten, wollen ondergoed en een GSAR om het survivalgehalte te complementeren. Uiteindelijk niets aan de hand…

Michel

Vandaag weer een keer de police, nu op nato…

Groeten,

Frank

Vandaag JLC

Groet
Mark

Mooi, die paar rode accenten op de stemmig grijze plaat !!
Er zit toch wel een zwarte band om, huh :wink: ??

Groet
Mark

woah… Is een Glycine airman 7 niks voor jou ? 53 mm geloof ik…

Groet
Mark

Ik doe mee

Nog steeds zonder 3, maar daar hoop ik binnenkort verandering in te brengen.

Omdat ik twijfel of ik hem ga verkopen of niet,deze nog maar eens:

Vandaag Steelfish met leder:

gr Ron

Vandaag…een klassieker.De Certina DS.

Gr Dennis. :slight_smile:

dennis the menace Schreef:

Vandaag…een klassieker.De Certina DS.
http://i199.photobucket.com/albums/aa278/dennisvan
dwingelen/DSC_1485.jpg

Gr Dennis. :slight_smile:

Dit is een hele mooie!

wrx Schreef:

Vroeg op, overlevingspakketten, wollen ondergoed

Wollen ondergoed, zit dat lekker? :slight_smile:

Slik, toch even reageren, want dit is jeugdsentiment. Dit was mijn eerste echte mechanische horloge wat ik zelf gekocht heb cq bijeengespaard en wel rond 1975. Grap van het verhaal is dat dit een duiker is, maar om te bewijzen dat ie waterdicht was, werd hij op gestuurd in een gesloten doorzichtige koker gevuld met water!!
Ik heb er jaren plezier van gehad totdat ie de geest gaf. In een opruim bui is het horloge zoek geraakt, en de zoektocht naar een nieuwe mechanisch opvolger heeft zeer kwalijke gevolgen gehad. Ik raakte besmet met het bekende virus. Wat ik nog weet is dat er destijds in het wetenschappelijk blad Kijk werd geadverteerd. Helaas kan ik je over gebruikte calibers ed niet veel vertellen wel dat het een robuuste klok moet zijn, want die van mij heeft heel wat wilde hike uren overleefd.

Arjay

Leuk verhaal, Arjay. En welcome back…

Hoi Arjay,

Dan je voo0r je reactie :slight_smile: Leuk om te horen dat het gen totaal onbekend horloge is.

Ik ben er inmiddels achter dat het horloge inderdaad een product was van Sicura SA (wat later Breitling overnam en werd) en het uurwerk is een zogenaamde Ronda-matic caliber 1239.

Het is inderdaad een zeer robuust horloge en voor zijn tijd vrij fors met afmetingen van 46 X 42 mm.

Dat van dat versturen in een koker met water is echt een leuk ding om te weten! Kun jij je nog herinneren wat je destijds voor dit horloge betaald hebt? Alle andere info die je hebt is ook meer dan welkom uiteraard!

Groet,

Marc

Wel, precies weet ik het niet meer. Het was nu ook weer niet superduur, maar ik was in die zin een vreemde eend in de bijt dat ik toentertijd al wat tegen die hele quartzhype had, je hebt het over halverwege de jaren zeventig en je moest aan de quartz, en toen koos deze eigenwijze jongen voor een automaat. Het is nooit meer goed gekomen!! Errug he.

Arjay