Re: Zomaar wat foto's... Legend Diver

gebrek aan datum vind ik meer n vintage gevoel geven.

Guapo Schreef:

Ik vraag me wel eens af met de Legend Diver: is
het model zonder datum nou mooier of is ie
populairder omdat ie niet meer gemaakt wordt en
dus schaarser is?!

oordeel zelf:

deze posting heeft ervoor gezorgd dat ik er weer naar op zoek ging (en hem heb gevonden).
Prachtige foto’s van een prachtig horloge!!!

Ik ken m. Heb m al heel vaak bekeken :slight_smile:
Maar vind eerlijk gezegd een datum m ook prima staan.

De Legend Diver staat al een tijdje bovenaan mijn wishlist. Ben alleen aan het dubben of ik ga voor een ‘lastige’ zoektocht naar een no date versie (heeft toch iets de voorkeur) of voor een (nieuw) model met datum.

Guapo Schreef:

Ik ken m. Heb m al heel vaak bekeken :slight_smile:
Maar vind eerlijk gezegd een datum m ook prima
staan.

De Legend Diver staat al een tijdje bovenaan mijn
wishlist. Ben alleen aan het dubben of ik ga voor
een ‘lastige’ zoektocht naar een no date versie
(heeft toch iets de voorkeur) of voor een (nieuw)
model met datum.

Bijenkorf Amsterdam heeft er eentje liggen met datum. Vandaag nog zien liggen :wink:

Ik ben met die van mij ook erg blij (nog steeds) en ik merk dat ik deze vrijwel dagelijks draag en de rest niet meer. Ook ik heb de datum versie en vindt het zelf wel gemakkelijk, hoef ik mijn telefoon niet uit mijn broekzak te halen.

Prachtige foto’s ook, wellicht mijn tentje nog eens een keer opzetten.

ben t eens dat ik voor n daily beater datum erg prettig vind.

maar ansich vind ik em zonder datum meer n vintage uitstraling hebben, wat ik mooier vind bij deze klok. maar gelukkig dat er genoeg zijn die t huidige model leuk vinden. en idd, de datum is zeker niet storend op dit model.

Erg mooi en creatief gedaan! mooie klok ook!

Groeten Chris.

Aan de bezitters van een LLD: hoe bevalt de band? Lees wat verhalen dat hij wat ielig zou zijn. Bradystrap schijnt een mooi alternatief te zijn.

Maar ja, ik heb niet eens een LLD, maar wel benieuwd naar de ervaringen van bezitters.

Klok doet me denken aan de Omega Railmaster (niet de heruitgave van paar jaar geleden, maar de original).

Persoonlijk vind ik de band erg prettig dragen door de "fluwelen"binnenkant. Hij “breekt” wel op het punt waar je hem altijd vast hebt zitten, maar dat is voor €60 opgelost. Die van Brady vind ik wat te stijf en niet zo prettig aan de binnenkant. Alternatieven zijn op zich we welkom :slight_smile:

Ook op nato draagt ie erg fijn.

Warroo Schreef:

Aan de bezitters van een LLD: hoe bevalt de band?
Lees wat verhalen dat hij wat ielig zou zijn.

Vind de originele inderdaad wel wat ielig. Maar aan de andere kant is de kast ook weer geen, uhm… Luminor/Triton/TW Steel kwa gewicht en formaat. Dus ik vind em niet uit balans.

Bradystrap schijnt een mooi alternatief te zijn.

Zien er wel goed uit. Ik zie dat ze een voorbeeld met een hoop kleuren hebben (gehad?) maar ik wou dat ze ook brown hadden. Zou wel leuk staan denk ik op m’n Pleamar. Maar zwart met bronze zou misschien ook wel leuk staan. Of eigenlijk zou ik juist beetje dat vintage gebroken/vergeelde van tritiumkleur kwa stiksels dan willen.

Want Eur 60 kost een nieuwe Longines band?

Warroo Schreef:

Want Eur 60 kost een nieuwe Longines band?

Yep!

mcfr Schreef:

Die van Brady vind ik
wat te stijf en niet zo prettig aan de binnenkant.

Worden die niet soepeler en zachter na een poosje dragen? Ik bedoel m’n Rios band voelde ook een stuk stugger aan dan m’n Breitling band, maar na een tijdje was 't best OK.

marnix.moed Schreef:

Worden die niet soepeler en zachter na een poosje
dragen? Ik bedoel m’n Rios band voelde ook een
stuk stugger aan dan m’n Breitling band, maar na
een tijdje was 't best OK.

Dat wel, maar de binnenkant is harder en de band is dikker. Die van de Longines is echt heel erg fijn. Tenminste, dat vind ik.

Dank voor de info! Mocht ik ooit voor een LLD kunnen gaan, dan weet dat het bandvervangtechnisch wel losloopt financieel!

Jammer dat de klok zelf aanzienlijk prijziger is… Maar wel scherp geprijsd als naar enigszins vergelijkbare units wordt gekeken!

mcfr Schreef:

marnix.moed Schreef:

Worden die niet soepeler en zachter na een
poosje
dragen? Ik bedoel m’n Rios band voelde ook een
stuk stugger aan dan m’n Breitling band, maar
na
een tijdje was 't best OK.

Dat wel, maar de binnenkant is harder en de band
is dikker. Die van de Longines is echt heel erg
fijn. Tenminste, dat vind ik.

thx!

Warroo Schreef:

Dank voor de info! Mocht ik ooit voor een LLD
kunnen gaan, dan weet dat het bandvervangtechnisch
wel losloopt financieel!

Jammer dat de klok zelf aanzienlijk prijziger is…
Maar wel scherp geprijsd als naar enigszins
vergelijkbare units wordt gekeken!

uit t verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst…

denk dat longines binnen de swatch groep aardig in t middenhoge segment zit. hoe hoger ze dat opstuwen, hoe duurder de klokjes en accesoires. maar 60€ valt imho idd nog te overzien.

Voor wat je krijgt vind ik de prijs echt reuze meevallen. Dat saffier glas alleen al :slight_smile:

Waarom is de no date eigenlijk uit productie gehaald? De vraag? Je zou zeggen, nu die het meest authentiek is, dat de vraag ernaar wel op enig niveau is. Maar ik vergis me blijkbaar…