Real or Fake? Een echte Seiko SRPE35K1 Prospex ‘King Samurai’

Ik ben eens een nep turtle tegengekomen. Dat kun je zien aan de beschrijving voor en na de 6. Het uurwerk type is daarbij vervangen voor een andere tekst.

Zie op Marktplaats tegenwoordig wel eens neppe Seiko SSC813/815 voorbij komen. Niet bepaald een instapmodel, maar had niet verwacht zo snel fakes hiervan aan te treffen.

Seiko fakes zijn de afgelopen jaren een epidemie geworden, er worden ontzettend veel fake seiko’s gemaakt en verkocht.

Precies, Ik denk dat heel veel mensen de fake markt onderschatten. En ook het gemak waarop dit specifieke horloge als echt wordt neergezet roept vraagtekens op. Als de TS al twijfelt dan zou ik niet al te snel oordelen. De vraag is waarom vraagt TS zich af dat dit een fake horloge zou kunnen zijn. Is dit horloge afkomstig van een ‘vage’ neef met nooit een al te grote portemonnee?

Ik heb veel horloges door mijn handen gehad en de laatste jaren ook veel fakes door de handen gehad waarvan ik echt ging twijfelen…We hebben het er niet zoveel over op dit specifieke forum maar het begint echt zorgwekkende proporties aan te nemen wat betreft de kwaliteitslag die ze gemaakt hebben in China…
En nee dit heeft niets met kinderarbeid te maken. Het zijn gewoon professionele fabrieken en volwassen mensen die aan deze producten werken.

4 likes

Een jaar of 15 geleden voor het laatst in Turkije geweest.
Een ice watch kostte hier toen een paar knaken.
Op de Turkse boulevards en bazaars 3 voor een paar knaken.
Alles wordt nagemaakt.

Nee de productie van de echte topreplica’s is 99.9 % in handen van een aantal grote fabrieken in China.
Vanwaar je vraag?

Het is lastiger om een namaak Seiko te vinden lijkt me dan een Rolex, vanuitgaande dat ze bestaan.

Die zijn er zeker een zekere Chinese webshop met de blauwe W heeft zat handelaren er op staan die er in handelen. En spijtig genoeg zie ik ze ook zo nu en dan op mp voorbij komen. Wellicht op dat moment een spijtoptant die er weer van af wil.

1 like

Meestal mensen die er gewoon smerig geld op willen verdienen door andere te misleiden/op te lichten. Worden verkocht voor heel andere bedragen dan waarvoor ze op die site verkocht worden.

Ik snap sowieso niet waarom zo’n platform niet optreed. Er wordt openlijk in gehandeld op dat platform.

Het is helaas erg gemakkelijk om een nep Seiko te bemachtigen. Op verschillende goedkope-spullen-online marktplaatsen bestel je in een paar klikken voor een paar tientjes een nieuwe ‘SKX007’ die je binnen een week of twee in huis hebt.

1 like