Rechts of links?

Ik ben benieuwd of dit topic uiteindelijk ook op een bitchfight uitloopt…

2 likes

Loopt niet op een chips en bier topic uit want de etiquette leert ons dat het horloge aan de niet dominante hand gedragen dient te worden.

groetjes Lenno

1 like

Een horloge zit mij teveel in de weg als ik deze op rechts zou dragen. Ik blijf dan overal achter hangen.

1 like

Righty hier en horloges links(ie) :wink:

Linkshandig met schrijven, horloge rechts…

… Niet omdat het moet, maar omdat het kan!

Afwisselend tweehandig, met mijn horloge op links.

Hier sinds twee jaar linkshandig. Daarvoor altijd rechtshandig. In het begin was het wel erg wennen, maar daarna, als je pols gewend is, ging dit prima.

Ben even nieuwsgierig…vanwaar de swap?

Omdat ik vond dat dit mooier stond bij het horloge dat ik had en nog steeds elke dag draag (Panerai 111). Heeft met de grote kroonbeschermer te maken.

Aha…duidelijk, thx :slight_smile:

Linkshandig en klokje links :slight_smile:

Rechtshandig klok aan de linkerkant

Rechtshandig en rechts dragend. Al zo sinds ik horloges draag. Weleens links geprobeerd maar uiterst oncomfortabel.

Rechtshandig, klok om de linkerpols.

heeft ook te maken met de plaatsing van de kroon.
Wanneer die op de standaardplek van 3 uur zit is om de linker pols wat logischer als je hem op moet draaien of de tijd verzetten.
Wanneer de kroon op 9 uur staat aan de rechter pols vanwege de bediening van de kroon.
Het is een heel gedoe om een horloge te bedienen met de kroon op 9 uur aan de linker pols, en aan de rechter pols de kroon op 3 uur.

groetjes Lenno

Whow, veel rechts dragers, en gelukkig tot nu toe geen “dubbele” dragers :grinning:
Dank voor uw openhartigheid in deze .
En dan nu de BBQ maar eens in de fik steken.

zowiezo slecht om je horloge aan de pols in te stellen of op te winden,
als je dat maar vaak genoeg doet trek je de stift krom of beschadig je andere onderdelen .

Daar heb je dan ook weer gelijk in. Ik doe het ook nooit wanneer hij om de pols zit
Het was ook alleen maar een soort van logica.

groetjes Lenno

Links en links. Onzin om te beweren dat dat onprettig zou zijn.

om de knuppel nog een keer extra in het hok te gooien
je hebt er ook die hun horloge binnenkant pols dragen …