Ontzettend!
Tja, ik ben trends altijd voor. Had, toen iedereen nog dacht dat blauw, groen of geel helemaal hét ding waren, al deze rode vintage Seiko 5. Helaas ook ruim voor de hype alweer weggedaan. Zonde. Had ik toch even grof geld voor kunnen vangen, nu rood helemaal hot begint te worden…
Haha
Het vergrootglaasje (rechter bovenhoek van de HF pagina)
Zoek op ‘rode wijzerplaat’ en je krijgt een mer à boire van bijdragen waarin rode horloges en rode wijzerplaten genoemd en getoond worden.
Maar, ik geef toe, een echt apart Red Dial Only topic was er nog niet. En van elke gelegenheid om je horloges hier te tonen mag naar mijn mening gebruik worden gemaakt, waarom niet.
Bij deze van mij dan ook nog maar een paar horloges die in diverse topics al eens eerder getoond zijn, maar nu als ‘Red Dial Only’ even bij elkaar.
Enkele Rooie Russen. Mag dat nog wel? Ach ja, het zijn maar horloges… en de meeste Russische horloges die ik gekocht heb komen uit Oekraïne
De beide Wostok’s waren ooit fel rood, maar de tandjes des tijds hebben ze verkleurd tot een bronsgoud achtig oranje…Past wel bij de goudkleurige kastjes.
Verder nog twee exemplaren van exotische herkomst:
Een HMT met Hindi schrift en cijfers uit India. Het kistje hoort er origineel niet bij maar kwam ook uit India en ik vond het wel een leuk setje zo. En tenslotte een donkerrode Leijona uit Finland.
Eigen gemaakt
Wel n ex
Rood blijft zoveel gaver dan blauw voor mij.
Deze dial nog steeds de grootste kameleon van alle die ik bezat.
Heb je ook een foto in de zon? Er staat overal Rose goud, maar lijkt meer geel goud op plaatjes? En in Japan besteld? In ieder geval erg mooi!
Een Rode Pontiac. Helaas niet van mij, maar een paar jaar geleden voor iemand anders onder handen genomen. Als Pontiac fan nog steeds helemaal weg van deze dial
Wel in mijn verzameling, een rode Certina Argonaut 280, die mooi past bij de overige Argonauts.
Sjieke collectie!!
zo wat komt hier voor moois langs in één dag in zo’n thread…mooi rood is niet lelijk! (echt mooi)
Mooi hoor